جودو؛ ایتالیا در پایان گرند اسلم آنتالیا صدر جدول مدال ها را تصاحب کرد

تامرلان باشایف جودوکار روس
تامرلان باشایف جودوکار روس Copyright from Euronews video
Copyright from Euronews video
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز پایانی تورنمنت آنتالیا به تامرلان باشایف از روسیه تعلق گرفت که موفق شد مدال طلای سنگین ترین وزن مسابقات را به گردن اندازد.

آگهی

قهرمانان اوزان سنگین در آخرین روز از رقابت های گرند اسلم جودو در آنتالیای ترکیه معرفی شدند و روی سکو رفتند.

قهرمان سوئدی طلای ۹۰ کیلوگرم را به گردن انداخت

مارکوس نایمن، جودوکار سوئدی در مبازات مقدماتی وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کلیه رقبا را از پیش رو برداشت و در فینال این وزن کریستیان تات، حریف سرشناس مجارستانی را با امتیاز وازاری شکست داد تا صاحب دومین مدال طلای متوالی در مسابقات گرند اسلم شود.

نایمن مدال خود را از دستان رئیس اتحادیه جودو مجارستان دریافت کرد.

دومین طلای ژاپن

مدال طلای مبارزات وزن منهای ۷۸ کیلوگرم زنان به شوری هامادا از ژاپن رسید. جودوکار ژاپنی که قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ را در کارنامه دارد در فینال این وزن حریفی از لهستان را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت و بر سکوی نخست ایستاد.

هامادا سومین مدال طلای مسابقات گرند اسلم خود را از دستان رئیس فدراسیون جودوی تونس دریافت کرد.

نخستین طلای آذربایجان

زلیم کاتسویف از جمهوری آذربایجان در فینال مبارزات وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم موفق شد آرون وولف ژاپنی را با امتیاز ایپون شکست دهد و صاحب گردن آویز طلا شود.

کاتسویف مدال طلای خود را از دستان مدیر رویدادهای ورزشی فدراسیون جهانی جودو دریافت کرد.

بهترین جودوکار زن

راز هرشکو از اسرائیل در مبارزات سنگین ترین وزن زنان خوش درخشید و ضمن کسب مدال طلا عنوان بهترین ورزشکار زن روز پایانی را نیز از آن خود کرد.

هرشکو در فینال وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم شیان ژو، قهرمان مسابقات گرند اسلم تاشکند از چین را با دو امتیاز وازاری که دومین آن در وقت های طلایی به دست آمد، از پیش رو برداشت و برای نخستین بار مدال طلای مسابقات گرند اسلم را به گردن انداخت.

جودوکار اسرائیلی پس از قرار گرفتن بر سکوی نخست گفت: «کسب این موفقیت فوق العاده بود، نمی دانستم چه کار باید بکنم. از خوشحالی فقط فریاد کشیدم. مبارزه خیلی سختی بود که در نهایت با پیروزی من به پایان رسید. برای این نخستین موفقیت بزرگ بسیار خوشحالم.»

بهترین جودوکار مرد

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز پایانی تورنمنت آنتالیا به تامرلان باشایف از روسیه تعلق گرفت که موفق شد مدال طلای سنگین ترین وزن مسابقات را به گردن اندازد.

باشایف در فینال مبارزات وزن به اضافه یکصد کیلوگرم هیسایوشی هارازاوا از ژاپن را با امتیاز ایپون از پیش رو برداشت و بر سکوی نخست قرار گرفت.

جودوکار روس پس از به گردن انداختن مدال طلای مسابقات گفت: «پیروزی و شکست بخشی از جودو است، زیرا هنگام مبارزه وقتی حریف را شکست می دهیم گویی رویای او را نابود کرده ایم، بنابر این نمی توانم بگویم که من بهترین بوده ام.»

قهرمانان کشور میزبان در این تورنمنت فرصت مناسبی برای نمایش عملکرد فوق العاده خود داشتند و به فرداهای بهتر امیدوار شدند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ روسیه در دومین روز گرند اسلم کازان به صدر رسید

جودو؛ گرجستان با حفظ صدر جدول مدال‌ها گرند اسلم تفلیس را به پایان برد

کوراش: تبدیل کُشتی مردمی و باستانی به یک رشته ورزشی مدرن