پیام‌های تهدیدآمیز به وزیر بهداشت ایتالیا؛ در برابر قرنطینه خانواده‌ات را می‌کشیم

روبرتو اسپرانتزا، وزیر بهداشت ایتالیا
روبرتو اسپرانتزا، وزیر بهداشت ایتالیا Copyright Roberto Monaldo/LaPresse
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این افراد متهم هستند که در فاصله اکتبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ صحنه گردان ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز پرشماری علیه آقای اسپرانتزا بوده اند.

آگهی

دادستانی رم اعلام کرد چهار نفر را به دلیل تهدید روبرتو اسپرانتزا، وزیر بهداشت ایتالیا به مرگ بازداشت کرده است.

براساس بیانیه دادستانی پایتخت ایتالیا که روز جمعه صادر شد، «ماموران ژاندارمری این چهار متهم را که همگی شهروند ایتالیا هستند در استان‌های تورین، کالیاری، وارزه و انا بازداشت کرده اند.»

این افراد متهم هستند که در فاصله اکتبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ صحنه گردان ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز پرشماری علیه آقای اسپرانتزا بوده اند.

آقای اسپرانتزا مقام خود در کابینه جوزپه کنته، نخست وزیر پیشین را در دولت ماریو دراگی حفظ کرده است. وی برای مهار شیوع ویروس کرونا آیین‌نامه محدودکننده بسیاری را صادر کرده و همین امر موجب عدم محبوبیت وی شده است.

روزنامه لا رپوبلیکا محتوای بخشی از این ایمیل‌های تهدیدآمیز را منتشر کرده است. به گزارش این نشریه، پیام‌هایی که در یک ماه‌های گذشته به ایمیل وزیر بهداشت ایتالیا ارسال شده است حاوی پیام‌هایی این چنینی است: «در برابر قرنطینه اعضای خانواده‌ات را می‌کشیم»، «تو می‌خواهی ایتالیا را به گرسنگی بکشانی... دیر یا زود زنده زنده پوستت را می‌کنیم»، «بهای سنگین همه ترس و وحشتی را که ایجاد کردی، خواهی پرداخت»، «از به دنیا آمدنت پشیمان خواهی شد.» .

مظنونان بازداشت شده در این پرونده برای ارتکاب جرم «تهدید خطرناک» تفهیم اتهام شده اند.

ایتالیا یکی از اولین قربانیان موج نخست شیوع ویروس کرونا در اروپا بود. با این حال به نظر می‌رسد مدیریت بحران در این کشور، دست‌کم نسبت به فرانسه بهتر بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفت عضو بریگاد سرخ به درخواست ایتالیا در فرانسه بازداشت شدند

نتیجهٔ پژوهش دربارهٔ منشأ کرونا؛ عامل حیوانی محتمل‌ترین گزینه انتقال است

پلیس ایتالیا ۲ گردشگر را که در بنای ۴۶۰ ساله دیوارنگاری کرده بودند، بازداشت کرد