هزاران بریتانیایی علیه لایحه قانونی «پلیس، جرم، صدور احکام و دادگاه‌ها» تظاهرات کردند

تظاهرات علیه لایحه قانونی تقویت اختیارات پلیس بریتانیا در لندن
تظاهرات علیه لایحه قانونی تقویت اختیارات پلیس بریتانیا در لندن Copyright Alberto Pezzali/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فعالان اجتماعی و به‌ویژه اعضای جنبش‌های «جان سیاهان اهمیت دارد» و «شورش علیه انقراض» می‌گویند هدف این لایحه بازگذاشتن دست پلیس برای سرکوب بی‌هزینه‌تر معترضان است.

آگهی

هزاران نفر در سراسر بریتانیا روز شنبه علیه لایحه قانون «پلیس، جرم، صدور احکام و دادگاه‌ها» تظاهرات کردند.

این لایحه از سوی دولت محافظه‌کار بوریس جانسون به پارلمان بریتانیا تحویل شده است. فعالان اجتماعی و به‌ویژه اعضای جنبش‌های «جان سیاهان اهمیت دارد» و «شورش علیه انقراض» می‌گویند هدف این لایحه بازگذاشتن دست پلیس برای سرکوب بی‌هزینه‌تر معترضان است.

لایحه «پلیس، جرم، صدور احکام و دادگاه‌ها» در صورت تصویب در پارلمان، به نیروهای پلیس اختیارات بیشتری برای متفرق کردن تظاهرکنندگان می‌دهد.

بریتانیا یکی از کشورهایی است که بارها شاهد بروز خشونت میان معترضان و نیروهای امنیتی بوده است. آخرین دوره از این خشونت‌ها، بهار و تابستان گذشته و در اوج جنبش «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد» در بسیاری از شهرهای این کشور به وقوع پیوست.

در جریان تظاهرات روز شنبه، اعضای دو جنبش پیشرو، رادیکال و ماکسیمالیست «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد» و «شورش علیه انقراض» در مرکز شهرهایی چون لندن، شفیلد و بریستول به دیگر معترضان مخالف لایحه قانون جدید پیوستند.

تظاهرکنندگان در شفلد، به یاد جورج فلوید، نماد قربانیان خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان، بر زمین نشسته و زانو زدند.

سال گذشته تصویب قانون «جامع امنیتی» در فرانسه که ضبط و نشر تصاویر ماموران پلیس را ممنوع می‌کرد با اعتراض گسترده شهروندان و نهادهای مدنی و سازمان‌های بین‌المللی مواجه شد و دولت امانوئل ماکرون سرانجام اصلاح این قانون را پذیرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۶۰ سالگی سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ؛ «رویایی دارم» چگونه ماندگار شد؟

شهرداری نیویورک به بازداشت‌شدگان اعتراضات جورج فلوید ۱۳ میلیون دلار پرداخت‌ می‌کند

ده سالگی جنبش «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد»؛ آیا حمایت از آن به قوت خود باقی است؟