NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

بازداشت ۵۰ خرابکار در پاریس؛ وزیر کشور فرانسه مظنونان حمله به شبکه قطار پرسرعت را معرفی کرد

پلیس فرانسه
پلیس فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

همزمان با رد فرضیه دست داشتن روسیه در خرابکاری‌ها طی برگزاری المپیک پاریس توسط مسکو، وزیر کشور فرانسه از بازداشت اعضای یک جنبش افراطی به عنوان مظنونان اصلی این خرابکاری‌ها خبر داد.

آگهی

ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه، روز دوشنبه از بازداشت حدود ۵۰ نفر از اعضای جنبش «شورش علیه انقراض» خبر داد که به گفته او قصد داشتند با همراهی حدود ۱۵۰ نفر دیگر اقدامات خرابکارانه‌ای را در پاریس و در جریان برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۴ انجام دهند.

وزیر کشور فرانسه همچنین گفت که به اعضای این جنبش به عنوان عامل خرابکاری روز شنبه در شبکه راه آهن فرانسه مظنون هستیم.

جنبش شورش علیه انقراض (Extinction Rebellion) یک جنبش چپ افراطی است که مدعی مقابله با تخریب محیط زیست از طریق نافرمانی مدنی است.

در همین حال، رسانه‌های فرانسه از دستگیری یک مرد ۲۹ ساله در جنوب فرانسه و در محوطه ممنوعه تردد شبکه راه آهن خبر دادند. به گفته دادستان سن-ماریتیم این فرد مظنون به تلاش برای خرابکاری در شبکه راه آهن فرانسه است و در جریان جستجوی خودروی شخصی او مدارکی مبنی بر عضویتش در جنبش افراطی چپگرا به دست آمده است.

پیشتر، دولت فرانسه از وقوع خرابکاری در خطوط قطار پرسرعت این کشور ساعاتی پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک پاریس خبر داده بود؛ اقدامی که سفر نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر را با تاخیر مواجه کرد. تحقیقات دولت فرانسه با هدف شناسایی عوامل این اقدام از روز شنبه آغاز شده بود ولی تا کنون دستگیری فرد یا افرادی در رابطه با این موضوع اطلاع‌رسانی نشده بود.

پلیس فرانسه همچنین گزارش داده که طی روزهای گذشته چند نفر پیش از اقدام به ورود به محوطه تردد قطارهای سریع‌السیر و اختلال در شبکه برق آن مشاهده شده‌اند که تا قبل از شناسایی یا دستگیری از محل گریخته‌اند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

در حالی که پیشتر برخی مفسران و تحلیلگران انگشت اتهام را به سمت روسیه به عنوان عامل خرابکاری در شبکه حمل و نقل ریلی نشانه رفته بودند، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز دوشنبه گمانه‌زنی‌ها مبنی بر دست داشتن روسیه در حملات سایبری علیه سیستم راه آهن فرانسه را رد کرد.

البته وزیر کشور فرانسه روز شنبه تاکید کرده بود که فرضیه دخالت خارجی در این حمله قابل تایید نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین وضعیت تبعه ایرانی بازداشتی در پاریس به اتهام جاسوسی؛ وکیل فرانسوی: نگران سیاسی بودن پرونده‌ام

«من یهود ستیزم»؛ دختر دو سیاستمدار چپگرای فرانسوی به ظن «ترویج تروریسم» بازداشت شد

سناتور فرانسوی به ظن تلاش برای تعرض جنسی به همکارش از طریق خوراندن مواد مخدر بازداشت شد