فرانسه؛ پای یک پناهجو هنگام سوار شدن به قطار در حال حرکت قطع شد

قطار در حال تردد میان بریتانیا و شمال فرانسه
قطار در حال تردد میان بریتانیا و شمال فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرد حادثه دیده یک پناهجوی جوان است که قصد داشت با سوار شدن به قطاری باری خود را به بندر کاله برساند تا از آنجا رهسپار بریتانیا شود.

آگهی

تلاش یک مهاجر در شمال فرانسه برای سوار شدن به قطار در حال حرکت به سوی بندر کاله منجر به قطع پای او شد.

منابع دولتی و سازمان‌های امدادی در شمال فرانسه با اعلام این خبر تصریح کردند که فرد حادثه دیده یک پناهجو است که قصد داشت با سوار شدن به قطاری باری خود را به بندر کاله برساند تا از آنجا رهسپار بریتانیا شود.

نشریه صدای شمال که اخبار و رویدادهای مناطق شمالی فرانسه را منعکس می‌کند منبع اولیه این خبر بود. دادسرا و بخش‌های امدادی شهرستان کاله نیز آنچه در این نشریه بازتاب یافته با مورد تایید قرار دادند.

سازمان‌های امدادرسانی در شهرستان کاله از فرد حادثه دیده به عنوان یک مهاجر جوان نام برده و تصریح کردند که پای راست این فرد در پی حادثه قطع شده و به پای چپ او هم آسیب جدی وارد آمده است.

پاسکال مارکونویل،‌ دادستان عمومی بخش «بولونی سور مر» در این خصوص به فرانس پرس گفت: «نتایج تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که گروهی از افراد مهاجر تلاش داشتند سوار قطار باری در حال حرکت شوند.»

وی در ادامه یادآور شد: یکی از آنها در این میان دچار حادثه شد و به زمین افتاد و در نهایت دچار قطعی اندام شد. به گفته این مسئول قضایی فرد یاد شده برای درمان به بیمارستان منتقل و تحت درمان و مراقبت قرار گرفته است.

منابع قضایی در شهرستان کاله همچنین اعلام کرده‌اند که تحقیقاتی در خصوص این ماجرا و چگونگی وقوع حادثه آغاز شده و پرونده‌ای نیز تحت عنوان جراحات غیرعمد در کلانتری کاله باز شده است.

به گفته ماموران امدادرسانی این حادثه در مرکز شهر روی داده و فرد حادثه دیده تلاش داشته با سوار شدن به قطار باری خود را به بندر کاله برساند. پناهجویان عمدتا پس از رسیدن به بندر کاله سعی می‌کنند به نحوی با کشتی‌ و یا قایق‌های بادی از مانش عبور کنند و خود را از فرانسه به بریتانیا برسانند.

برغم آنکه دولت فرانسه سال ۲۰۱۶ اقدام به برچیدن کمپ پناهجویان در مناطق جنگلی شهرستان کاله کرد اما بر اساس گزارش‌ رسانه‌های فرانسوی هنوز صدها پناهجو با امید به یافتن روزنه‌ای جهت رساندن خود به خاک بریتانیا از طریق دریا و یا عبور از تونل مانش، در شهر و یا مناطق اطراف آن اقامت گزیده و روز را شب می‌کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنها مهاجر بازمانده حادثه قطار در جنوب غرب فرانسه اقامت موقت گرفت

قرار بازداشت برای مظنون فاجعه قطار در تایوان؛ نجات‌یافتگان چه می‌گویند؟

در آستانه بازی‌های المپیک، پلیس فرانسه پناهجویانی را که مقابل تالار شهر پاریس می‌خوابیدند بیرون کرد