حمله به یک افسر پلیس زن و همسرش در ولایت هلمند افغانستان یک کشته برجای گذاشت

Afghan women police officers
Afghan women police officers Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این افسر زن که «ملاله» نام دارد در جریان حمله به‌شدت زخمی شده و همسرش عبدالقیوم که یک افسر پلیس در مقر پلیس هلمند بود، کشته شده است.

آگهی

در پی حملۀ افراد مسلح بامداد یکشنبه در ولایت هلمند افغانستان، رئیس پیشین واحد زنان پلیس افغانستان به‌شدت زخمی شد و همسر او نیز که یک افسر پلیس بود، جان باخت.

بنا بر اعلام عمر زواک، سخنگوی والی هلمند در جنوب افغانستان، افراد مسلح ناشناس در لشکرگاه، مرکز این ولایت به سمت این زن و شوهر تیراندازی کرده‌اند.

به گفته یک افسر دفتر فرماندهی پلیس هلمند، در این حمله افسر زن هدف بوده است؛ این افسر زن پیش از این بر فعالیت همۀ پلیس‌های زن در این ولایت نظارت داشته است.

گفته می‌شود این افسر زن که «ملاله» نام دارد در جریان حمله به‌شدت زخمی شده و همسرش عبدالقیوم که یک افسر پلیس در مقر پلیس هلمند بود، کشته شده است.

سخنگوی فرمانده پلیس هلمند نیز اعلام داشت که ملاله به مدت ۱۴ سال در نیروی پلیس افغانستان خدمت کرده و در این مدت به مشکلات خانوادگی بسیاری رسیدگی کرده بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته و تحقیقات پلیس برای شناسایی عاملان آن آغاز شده است.

حملات هدفمند در سراسر افغانستان در حالی رو به افزایش است که مذاکرات صلح میان طالبان و نمایندگان دولت افغانستان در قطر همچنان ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاپیتان ۱۹ ساله تیم هندبال «صلح‌آوران» توسط همسرسابقش تیرباران شد

اعتراض‌ و نکوداشت روز جهانی زن در سراسر جهان

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد