درشکه تشریفاتی دو هزار ساله در حومه شهر سوخته پمپئی کشف شد

بخشی از درشکه کشف شده در شهر باستانی پمپئی
بخشی از درشکه کشف شده در شهر باستانی پمپئی Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مسئولان کاوش در شهر باستانی پمپئی، کشف این درشکه را «یک کشف استثنایی» توصیف کردند و گفتند که تاکنون نظیری در ایتالیا نداشته است و در وضعیت عالی حفاظت شده قرار دارد.

آگهی

مقامات ایتالیایی روز شنبه از کشف یک «درشکه تشریفاتی سالم» در ویرانه‌های حومه شهر باستانی پمپئی خبر دادند.

درشکه آهنی، با تزیینات برنزی و قلعی (فلز قلع) در شمال پمپئی و آن سوی دیوارهای این شهر باستانی کشف شد. این درشکه در اصطبل سالمی پارک شده بود که پیش این در آن بقای سه اسب کشف شده بود.

مسئولان کاوش در شهر باستانی پمپئی، کشف این درشکه را «یک کشف استثنایی» توصیف کردند و گفتند که تاکنون نظیری در ایتالیا نداشته است و در وضعیت عالی حفاظت شده قرار دارد.

شهر پمپئی در ایتالیا در سال ۷۹ میلادی با همه ساکنانش در زیر خاکستر آتشفشان کوه وزوویوس دفن شد. این شهر که پس از این فوران مرگ‌بار به مدت ۱۵۰۰ سال مدفون شد به طور اتفاقی در سال ۱۵۹۹ میلادی کشف شد.

این درشکه پس از فوران آتشفشان وزوویوس با وجود فرو ریختن دیوارها و سازه‌ای که در آن قرار داشت اما در امان مانده است و همچنین سارقان آثار باستانی که تونل‌هایی را به محل حفر کرده بودند آسیبی به این درشکه وارد نکردند.

این درشکه در یکی از مهمترین ویلاهای باستانی در منطقه اطراف وزوویوس با چشم‌انداز پانورامایی از دریای مدیترانه در حومه روم باستان پیدا شده است.

باستان‌شناسان سال گذشته در همین منطقه در حومه پمپئی بقایای اجساد دو نفر را پیدا کردند که تصور می‌شود یک مرد ثروتمند و برده او بوده باشد که سعی داشتند پس از فوران آتشفشان از مرگ فرار کنند.

باستان‌شناسان معتقدند که این درشکه برای جشن‌ها و رژه‌های استفاده می‌شد و شاید برای انتقال عروس‌ها به خانه جدیدشان نیز کاربرد داشته است.

پیش از این درشکه‌های معمولی که برای حمل محصولات کشاورزی بود در پمپئی کشف شده بود اما طبق گفته مقام‌های باستان شناسی ایتالیا این نخستین درشکه تشریفاتی سالم است.

سال ۲۰۱۷ پلیس به وجود تونل‌های غیرقانونی در این مکان پی برد و این موضوع باعث شد که این ویلای باستانی کشف شود. دو نفر که در خانه‌های اطراف این سایت باستانی زندگی می‌کردند به اتهام حفر بیش از ۸۰ متر تونل در این محل محاکمه می‌شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درهای شهر باستانی پمپی در ایتالیا به روی بازدیدکنندگان گشوده شد

کشف نقاشی‌های دیواری ۲ هزار ساله در ویرانه‌های مدفون در خاکستر آتشفشانی پمپئی

دانشمندان علت اصلی مرگ ۶ قربانی فوران آتشفشان پمپئی در ۲ هزار سال پیش را کشف کردند