دخالت ورزشکاران در سیاست؛ از انتقاد زلاتان ابراهیموویچ تا پاسخ لبران جیمز

ابراهیموویچ و جیمز
ابراهیموویچ و جیمز Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

لبران جیمز، ستاره بسکتبال آمریکا پس از آنکه به‌خاطر سخنان و واکنش‌های سیاسی و اجتماعی‌اش مورد انتقاد زلاتان ابراهیموویچ ستاره سوئدی تیم آث‌میلان قرار گرفت به او پاسخ داد و گفت که هرگز درباره مسائلی که اشتباه هستند سکوت نمی‌کند.

آگهی

لبران جیمز، ستاره بسکتبال آمریکا پس از آنکه به‌خاطر سخنان و واکنش‌های سیاسی و اجتماعی‌اش مورد انتقاد زلاتان ابراهیموویچ ستاره سوئدی تیم آث‌میلان قرار گرفت به او پاسخ داد و گفت که هرگز درباره مسائلی که اشتباه هستند سکوت نمی‌کند.

ابراهیموویچ روز پنجشنبه در گفت‌وگویی با انتقاد از جیمز تاکید کرده بود که ورزشکاران باید از درگیر کردن خود در امور سیاسی خودداری کنند و تنها به ورزش بپردازند: «لبران جیمز در کاری که انجام می‌دهد فوق‌العاده است. دوست ندارم افرادی که جایگاه خاصی دارند همزمان در سیاست حضور داشته باشند و از سیاست حرف بزنند.»

من در سیاست نیستم. این نخستین اشتباهی است که افراد هنگام مشهور شدن و رسیدن به موقعیتی انجام می‌دهند. از آن دور شوید. کاری را باید انجام دهید که در انجام آن مهارت دارید
زلاتان ابراهیموویچ

وی گفته بود: «من در سیاست نیستم. این نخستین اشتباهی است که افراد هنگام مشهور شدن و رسیدن به موقعیتی انجام می‌دهند. از آن دور شوید. کاری را باید انجام دهید که در انجام آن مهارت دارید.»

اما لبران جیمز پس از پیروز تیم لس‌آنجلس لیکرز مقابل پورتلند تریل بلیزرز به خبرنگاران گفت: «من هرگز درباره مسائل اشتباه سکوت نخواهم کرد. من درباره مردمم حرف می‌زنم و درباره برابری، عدالت اجتماعی، نژادپرستی، سرکوب رای‌دهندگان و مواردی که در جامعه ما جریان دارد سخن می‌گویم.»

من از جایگاه خودم برای شفاف سازی درباره آنچه که در این کشور و جهان می‌گذرد استفاده می‌کنم. نمی‌توانم فقط مشغول ورزش باشم چراکه قدر قدرت این جایگاه و صدایم را می دانم
لبران جیمز

قهرمان چهار دوره مسابقات ان‌بی‌ای افزود: «من از جایگاه خودم برای شفاف سازی درباره آنچه که در این کشور و جهان می‌گذرد استفاده می‌کنم. نمی‌توانم فقط مشغول ورزش باشم چراکه قدر قدرت این جایگاه و صدایم را می دانم.»

جیمز همچنین به اظهارات ابراهیموویچ در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد که مهاجم سوئدی گفته بود «نژادپرستی پنهان» باعث شده تا رسانه‌ها با او متفاوت‌تر از بازیکنانی که نام‌هایی مانند آندرسون یا اسونسون دارند رفتار کنند.

جیمز تصریح کرد: «او همان مردی است که در سوئد همین موضوعات را گفت چرا که نام خانوادگی وی شبیه نام خانوادگی سنتی سوئدی‌ها نیست. او حس می‌کرد که نژادپرستی در جریان است.»

لبران جیمز یکی از افراد تاثیرگذار در جنبش «جان سیاهان ارزش دارد»، است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مینو رایولا، مدیر برنامه جنجالی فوتبال خبر مرگ خود را تکذیب کرد؛ «من هنوز زنده هستم»

درگیری لفظی دو غول فوتبال در کوپا ایتالیا؛ اتهام نژادپرستی به زلاتان ابراهیموویچ؟

با ویژگی‌های منحصربفرد ساعت ۱ میلیون پوندی سرمربی منچسترسیتی آشنا شوید