پارلمان ونزوئلا به اخراج سفیر اتحادیه اروپا از این کشور رای داد

پارلمان ونزوئلا
پارلمان ونزوئلا Copyright AFP
Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۹ مسئول ارشد دولت نیکلاس مادورو را به دلیل آنچه «نقش داشتن در اقدامات و تصمیم‌های مغایر با دموکراسی و حاکمیت قانون در ونزوئلا» خوانده شد، تحت تحریم قرار داد.

آگهی

پارلمان ونزوئلا که اکثریت نمایندگان آنرا حامیان حزب حاکم به رهبری نیکلاس مادور تشکیل می‌دهند روز سه‌شنبه به طرحی برای اخراج سفیر اتحادیه اروپا از این کشور رای داد.

تصویب این طرح در واقع واکنشی قانون‌گذاران به تحریم‌های اتحادیه اروپا بر ضد ۱۹ مقام مسئول در ونزوئلا است.

شورای ملی ونزوئلا این طرح را در مخالفت با تحریم‌های یاد شده به تصویب رسانده و در آن ایزابل پدروسا، رئیس هیات دیپلماتیک اتحادیه اروپا در این کشور را «عنصری نامطلوب» خوانده تا بدین وسیله عملا روند اخراج وی از ونزوئلا بواسطه این مصوبه کلید بخورد.

طرح یاد شده که به اتفاق آرا توسط نمایندگان پارلمان ونزوئلا به تصویب رسید همچنین از دولت می‌خواهد موافقنامه مربوط به حضور هیئت نمایندگی اروپا در کاراکاس را مورد بازنگری قرار دهد.

خورخه رودریگز، رئیس پارلمان ونزوئلا پیش از فراخوان برای رای گیری در خصوص طرح یاد شده گفت: «من با دو دست رای می دهم تا نماینده اتحادیه اروپا عنصر نامطلوب معرفی شود.»

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۹ مسئول ارشد دولت نیکلاس مادورو را به دلیل آنچه «نقش داشتن در اقدامات و تصمیم‌های مغایر با دموکراسی و حاکمیت قانون در ونزوئلا» خوانده شد، تحت تحریم قرار داد.

با این تصمیم که تایید وزرای امور خارجه بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا را به همراه داشت شمار مقامات عالی‌رتبه تحت تحریم دولت ونزوئلا از سوی اتحادیه اروپا قرار می‌گیرند به ۵۵ نفر افزایش یافت.

مقام‌های تحریم شده از ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا منع شده و اموال و دارایی‌های احتمالی آنها در اروپا توقیف می‌شود.

دو تن از نمایندگان پارلمان جدید ونزوئلا که اعضای آن به اعتقاد اپوزیسیون به روشی غیر دموکراتیک انتخاب شده‌اند در فهرست شخصیت‌های سیاسی تحریم شده از سوی اتحادیه اروپا قرار دارند.

فرماندار ایالت سولیا، فرمانده ارشد نیروهای مسلح ونزوئلا، و سه تن از مسئولان شورای انتخاباتی این کشور از جمله ایندیرا ماریا آلفونزو ایزاگیره، رئیس این شورا از جمله دیگر تحریم شدگان هستند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت ونزوئلا و مخالفان تفاهم همکاری امضا کردند

اتحادیه اروپا از اعزام ناظران انتخاباتی به ونزوئلا منصرف شد

پارلمان اروپا در دوره‌ای که گذشت؛ از طلاق بریتانیا تا رسوایی قطرگیت و سکس پارتی