اتحادیه اروپا از اعزام ناظران انتخاباتی به ونزوئلا منصرف شد

اهتزاز پرچم اتحادیه اروپا مقابل ساختمان کمیسیون اروپا در بروکسل
اهتزاز پرچم اتحادیه اروپا مقابل ساختمان کمیسیون اروپا در بروکسل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که ناظران خود را برای بررسی روند برگزاری انتخابات پارلمانی ۶ دسامبر به ونزوئلا اعزام نخواهد کرد.

آگهی

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که ناظران خود را برای بررسی روند برگزاری انتخابات پارلمانی ۶ دسامبر به ونزوئلا اعزام نخواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در پارلمان اروپا گفت که با توجه به مقاومت آقای مادورو در برابر به تعویق انداختن موعد برگزاری انتخابات پارلمانی، اتحادیه اروپا حتی نمی‌تواند ماموریت نظارت بر رای‌گیری این انتخابات را برعهده بگیرد.

 آقای بورل در جریان بحث در مورد بحران سیاسی در ونزوئلا به نمایندگان اتحادیه اروپا تاکید کرد که این رخداد تنها به بدتر شدن اوضاع سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا منجر خواهد شد.

اتحادیه اروپا، همانند ایالات متحده خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدید در ونزوئلا هستند و همچنان نتایج انتخابات سال ۲۰۱۸ را که با اعلام پیروزی نیکولاس مادورو مناقشه برانگیر شد، به رسمیت نمی‌شناسند و بر این باورند که آقای مادورو با تقلب در انتخابات پارلمانی قصد دارد کنترل مجلس را از دست مخالفان سیاسی خود به رهبری خوان گوایدو خارج کند.

آقای مادورو اواخر سپتامبر گذشته از اتحادیه اروپا برای نظارت بر روند رای‌گیری انتخابات ۶ دسامبر دعوت کرد. با این حال، اتحادیه اروپا معتقد است که روند نظارت مد نظرش بر انتخابات ونزوئلا باید با بررسی میزان عادلانه، رقابتی و آزادانه بودن مبارزه‌های انتخاباتی آغاز شود و تا زمان رای‌گیری و شمارش آراء و اعلام نتایج ادامه داشته باشد؛ روندی که برنامه‌ریزی برای آن در این مدت زمان محدود ممکن نیست.

در مقابل، آقای مادورو گفته است که بر اساس قانون اساسی ونزوئلا ملزم به برگزاری انتخابات در روز ۶ دسامبر آینده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

خوان گوایدو، رئیس کنونی مجلس ونزوئلا از سوی اتحادیه اروپا به عنوان رئیس دولت موقت و قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخته شده است؛ اگر چه آقای مادورو همچنان کنترل دولت و ارتش را در اختیار خود نگاه داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان ونزوئلا به اخراج سفیر اتحادیه اروپا از این کشور رای داد

تصاویری از ناظران ایرانی و ترکیه در انتخابات پارلمانی ونزوئلا

ایران: واردات انبه و آناناس ونزوئلایی بر پایه روابط تجاری برد-برد است