دادگاه بریتانیا رای به مالکیت دولت مادورو بر ذخیره طلای ۱ میلیارد دلاری ونزوئلا داد

ساختمان بانک انگلستان در لندن
ساختمان بانک انگلستان در لندن Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاه تجدید نظر بریتانیا مالکیت «خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده» را بر ذخایر طلای ۱ میلیارد دلاری ونزوئلا که در بانک انگلستان به امانت گذاشته شده، لغو کرد.

آگهی

دادگاه تجدید نظر بریتانیا مالکیت «خوان گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده» را بر ذخایر طلای ۱ میلیارد دلاری ونزوئلا که در بانک انگلستان به امانت گذاشته شده، لغو کرد.

نتیجه مجادله دولت نیکلاس مادورو و خوان گوایدو بر سر ذخایر طلای ۱ میلیارد دلاری ونزوئلا در بانک انگلستان با حکم روز دوشنبه دادگاه تجدید نظر بریتانیا به نفع دولت مستقر آقای مادورو تغییر کرد.

پیشتر دادگاه بریتانیا بر پایه به رسمیت شناخته شده خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از سوی دولت بریتانیا به عنوان رئیس جمهوری قانونی این کشور، به مالکیت دولت او بر ذخایر طلای ونزوئلا در بانک انگلستان حکم داده بود.

دادگاه تجدید نظر بریتانیا بر اساس اعتراض رسمی بانک مرکزی ونزوئلا بررسی مجدد این حکم را بر عهده گرفته بود.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

دولت مادور می‌گوید به ذخایر طلای بانک مرکزی ونزئلا در بانک انگلستان برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای مبارزه با شیوع کرونا نیاز دارد ولی این بانک از سال ۲۰۱۸ تاکنون به دلیل به رسمیت نشناختن آقای مادورو به عنوان رئیس جمهوری قانونی این کشور از دسترسی دولت او به این ذخایر جلوگیری کرده است.

تاکنون بیش از ۷۸ هزار نفر در ونزوئلا به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند که از میان آنها ۶۵۳ تن جان خود را از دست داده‌اند.

اتحادیه اروپا و ده‌ها کشور جهان از جمله بریتانیا پس از اعلام نتایج انتخاب مورد مناقشه سال ۲۰۱۸، خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمبود بنزین و تظاهرات در شهرهای دور افتاده ونزوئلا

ایران: واردات انبه و آناناس ونزوئلایی بر پایه روابط تجاری برد-برد است

رد درخواست تجدید نظر «عروس داعش»؛ دادگاه بریتانیا حکم سلب تابعیت شمیمه بیگم را تایید کرد