یورش گسترده پلیس آلمان به اقامتگاه‌های مظنونان قاچاق مواد مخدر و سلاح در برلین

یوروش پلیس برلین به اقامتگاه‌های خانواده‌های تبهکار
یوروش پلیس برلین به اقامتگاه‌های خانواده‌های تبهکار Copyright Christophe Gateau/(c) Copyright 2021, dpa (www.dpa.de). Alle Rechte vorbehalten
Copyright Christophe Gateau/(c) Copyright 2021, dpa (www.dpa.de). Alle Rechte vorbehalten
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری از رسانه‌های آلمانی هدف اصلی عملیات پلیس را «خاندان رِمو» معرفی کردند. شماری از اعضای این خانواده در سال‌های گذشته به اتهام سرقت‌های «شگفت‌انگیز» بازداشت و به زندان محکوم شده‌اند.

آگهی

صدها نیروی پلیس آلمان روز پنجشنبه ۱۸ فوریه با یورش به اقامتگاه‌های مظنونان جرایم سازمان‌یافته، ۲ نفر را در برلین و حومه بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های پلیس آلمان، ماموران در این عملیات حکم بازرسی ۲۰ ساختمان در پایتخت و حومه را از دادگستری گرفته بودند. به گفته دادستانی برلین در جریان این عملیات گسترده دو متهم به مشارکت در قاچاق مواد مخدر و اسلحله بازداشت شدند. به‌گفته همین منبع، یکی دیگر از اهداف این عملیات، بازداشت عاملان تسویه حساب میان تبهکاران باندهای عرب و چچن برلین در ماه پایانی سال ۲۰۲۰ بود.

از سوی دیگر بسیاری از رسانه‌های آلمانی روز پنجشنبه هدف اصلی عملیات پلیس را «خاندان رِمو» معرفی کردند. این گروه تبهکار، که از مهاجران کرد لبنان توصیف شده است، خانواده اصلی خلافکاران عرب‌زبان برلین به شمار می‌رود. شماری از اعضای این خانواده در سال‌های گذشته به اتهام سرقت‌های «شگفت‌انگیز» بازداشت و به زندان محکوم شده‌اند. دستبرد به موزه گرونتز گِوِلبه شهر درسدن، سرقت یک الماس ۴۹ قیراطی یک فرد ثروتمند، و ربودن یک سکه طلای ۱۰۰ کیلوگرمی به ارزش نزدیک به ۴ میلیون یورو از موزه «باد/Bode» برلین، از جمله مهم‌ترین اتهام‌های اعضای خانواده رمو به شمار می‌رود.

باندهای خانوادگی جرایم سازمان‌یافته در برلین، نقش پررنگی در قاچاق مواد مخدر، فحشا، زورگیری و سرقت مسلحانه دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس بلژیک یکی از بزرگترین عملیات انهدام یک شبکه قاچاق بین المللی مواد مخدر را آغاز کرد

یورش گسترده پلیس آلمان برای تفتیش منازل اسلام‌گرایان افراطی در برلین و براندنبورگ

یکی از اعضای پیشین «فراکسیون ارتش سرخ» پس از ۳۰ سال توسط پلیس آلمان دستگیر شد