واکنش بایدن به شکست استیضاح ترامپ: دموکراسی شکننده است و به مراقبت نیاز دارد

Joe Biden
Joe Biden Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئيس جمهوری آمریکا بعد از پایان جلسه استیضاح ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این فصل غم‌انگیز در تاریخ ما به ما یادآوری کرد که باید از دموکراسی حفاظت کنیم و نباید اجازه دهیم که خشونت و افراط‌گرایی در این کشور جایی داشته باشد.»

آگهی

جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای پس از شکست استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا تصریح کرد حتی سناتورهایی که با محکومیت ترامپ مخالفت کردند، بر این نظرند که «او در تخلف شرم آور از وظیفه در حمله به ساختمان کنگره گناهکار است.»

آقای بایدن شامگاه روز شنبه ۱۳ فوریه به وقت آمریکا در بیانیه خود تاکید کرد که دموکراسی شکننده است و باید همیشه از آن دفاع کرد. او در ادامه اظهارداشت: «این فصل غم انگیز در تاریخ ما، به ما یادآوری کرده است که دموکراسی شکننده است. باید همیشه از آن دفاع کرد. ما باید همیشه هوشیار باشیم. خشونت و افراط گرایی در آمریکا جایی ندارد. و هر یک از ما وظیفه و مسئولیتی دارد که باید به آن پایبند باشد. این مسئولیت برای یک رهبر سنگین‌تر است و باید از حقیقت دفاع کند و دروغ‌ها را شکست دهد.»

مجلس سنای آمریکا شب گذشته پس از بررسی استدلال‌های موافقان و مخالفان دومین استیضاح دونالد ترامپ با ۵۷ رای مثبت در مقابل ۴۳ رای مخالف، با استیضاح رئيس جمهوری پیشین ایالات متحده مخالفت کرد. این در حالی بود که ۷ سناتور جمهوری‌خواه ترامپ را گناهکار تشخیص دادند ولی برای پیروزی این استیضاح باید دو سوم سناتورها یعنی ۶۷ نفر به آن رای مثبت می‌دادند

آقای بایدن که پیش از برگزاری جلسه استیضاح ترامپ در این خصوص اظهار نظر چندانی نکرده و روز جمعه پیش از برگزاری این جلسه گفته بود مشتاق است ببیند دوستان جمهوری‌خواه در جلسه استیضاح چه رویکردی اتخاذ خواهند کرد.

چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید کرد: «حتی کسی مانند رهبر اقلیت مجلس سنا، میچ مک کانل که به استیضاح رای منفی داد قبول دارد که ترامپ در «تخلف شرم‌آور از وظیفه خود» مقصر است و از نظر اخلافی در تحریک خشونت‌های رخ داده پایتخت مسئول است.»

آقای ترامپ هم پس از اعلام این رای در بیانیه‌ای ضمن ابراز خرسندی از شکست استیضاح و همچنین انتقاد از حزب دموکرات، خطاب به هوادارانش گفت: «جنبش وطن‌پرستانه و زیبای آمریکا را دوباره با شکوه می‌کنیم. مسیر تازه شروع شده است. در ماه‌های آینده چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن با شما دارم. ما کارهای بسیار زیادی در پیش داریم و به زودی با دیدگاهی در خصوص آینده روشن، بدون محدودیت و درخشان برای ایالات متحده آمریکا ظهور خواهیم کرد.»

دومین طرح استیضاح دونالد ترامپ، یک هفته پس از حمله هواداران او به ساختمان کنگره در مجلس نمایندگان این کشور در دستور کار گرفت و به تصویب رسید.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلر، اپلیکیشن محبوب طرفداران ترامپ دوباره در دسترس قرار گرفت

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

مجلس نمایندگان آمریکا «از نهر تا بحر» را به عنوان شعار «یهودستیزانه» محکوم کرد