هشت افسر پلیس فرانسه به دلیل «خشونت» و «نگهداری مواد مخدر» بازداشت شدند

پلیس فرانسه
پلیس فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

افسران خاطی از سوی افراد دارای مناصب عمومی به اعمال خشونت عمدی متهم شده و اتهام‌های دیگری نیز چون جعل اسناد عمومی، دستگیری‌های خودسرانه و نگهداری مواد مخدر علیه آنها مطرح است.

آگهی

منابع نزدیک به پلیس فرانسه اعلام کردند که هشت افسر مامور در یک یگان ویژه ژاندارمری این کشور به اتهام خشونت عمدی و در اختیار داشتن مواد مخدر بازداشت شده‌اند.

این افسران ارشد یگان تماس در «سن-سن-دنی» واقع در شمال شرق پاریس مامور به خدمت بودند و تحت اتهام‌های دیگری نیز قرار گرفته‌اند.

دادستانی منطقه بوبینیی با تایید گزارش رسانه‌های فرانسه در خصوص این خبر اعلام کرده که افسران خاطی از سوی افراد دارای مناصب عمومی به اعمال خشونت عمدی متهم شده و اتهام‌های دیگری نیز چون جعل اسناد عمومی، دستگیری‌های خودسرانه و نگهداری مواد مخدر علیه آنها مطرح است.

فرانس پرس به نقل از یک منبع نزدیک به این پرونده اعلام کرده که افسران بازداشت شده باید پاسخگوی اعمالی باشند که به گفته این منبع طی سال گذشته میلادی دست به ارتکاب آن زده‌اند.

گفتنی است که «یگان سرزمینی تماس»، واحدی از ژاندارمری فرانسه که افسران خاطی در آن خدمت می‌کنند پیش از این نیز به دلیل ضرب و شتم یک تهیه کننده سیاه‌پوست موسیقی توسط برخی از اعضای آن خبرساز شده بود.

بازجویی از افسران ژاندارمی که به دلیل خشونت و نگهداری مواد مخدر تحت بازداشت قرار گرفته‌اند بخشی از یک تحقیق مقدماتی در خصوص این پرونده است که آوریل سال گذشته میلادی توسط دادستانی عمومی بوبینیی گشوده و پس از آن به اداره کل بازرسی پلیس ملی سپرده شد.

جزئیات تخلفات انجام شده توسط افسران خاطی توسط اداره کل پلیس پاریس به اطلاع دستگاه قضایی فرانسه در پایتخت رسیده است.

این پرونده در حالی مراحل تحقیق و دادرسی را آغاز کرده که یک واحد از پلیس شهری مامور تامین امنیت در سن-سن-دونی که تحت نظر یک شرکت عملیات ضربتی و مداخله سریع فعالیت می‌کرد پیش‌تر به دلیل تخلفات عمده جنجال‌ساز شده بود.

گفته می‌شود تاکنون دست کم پانزده پرونده تخلف به دلیل سرقت، خشونت، نگهداری مواد مخدر و جعل اسناد عمومی علیه این واحد جنجالی از ماموران امنیتی در حومه شمالی پاریس توسط دستگاه قضایی فرانسه گشوده شده است.

بر این اساس ۴ مامور پلیس ماه ژوئیه سال گذشته میلادی در راستای تحقیقات این پرونده تحت بازجویی قرار گرفتند، در حالی که دست کم ۲۰ پرونده اتهامی برای افراد مامور در واحد یاد شده تشکیل شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس فرانسه از زمین و هوا به دنبال مردی مسلح با سابقه خشونت خانگی است

اقدام «جسورانه»؛ وزیر کشور فرانسه به صف اعتراض مأموران خشمگین پلیس پیوست

طرح «منع پخش تصویر ماموران پلیس فرانسه» اعتراض مدافعان حقوق بشر را برانگیخت