الیزه: ماکرون از خشونت پلیس فرانسه علیه مرد سیاه‌پوست بسیار شوکه شده است

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه
امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاخ الیزه روز جمعه ۲۷ نوامبر (۷ آذر) اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از ویدیویی که در آن نیروهای پلیس این کشور به یک مرد سیاه پوست و مسئول یک استودیوی موسیقی حمله می‌کنند، «بسیار شوکه» شده است.

آگهی

کاخ الیزه روز جمعه ۲۷ نوامبر (۷ آذر) اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از ویدیویی که در آن نیروهای پلیس این کشور به یک مرد سیاه پوست و مسئول یک استودیوی موسیقی حمله می‌کنند، «بسیار شوکه» شده است.

روز گذشته رسانه‌های فرانسه ویدئویی از داخل یک استودیوی موسیقی در منطقه ۱۷ پاریس را منتشر کردند که در آن سه مامور پلیس در حال ضرب و جرح یک مرد سیاه پوست است. این مرد تهیه کننده موسیقی است و خود را میشل معرفی کرده است. مقام‌های فرانسوی اعلام کردند که درباره این موضوع تحقیق می‌کنند.

میشل در توضیح ماجرا که در تاریخ ۲۱ نوامبر رخ داد گفت که بدون ماسک در خیابان قدم می‌زد که با دیدن خودروی پلیس برای اینکه به خاطر نداشتن ماسک جریمه نشود به استودیوی خود که همان نزدیکی بود برگشت. با این حال پلیس به دنبال او وارد استودیو شد و به گفته میشل شروع به ضرب و شتم و آزار و اذیت نژادی وی کرد.

ضرب و شتم در داخل ورودی این ساختمان از طریق تلویزیون مدار بسته ضبط شده است.

یک منبع نزدیک به دولت به خبرگزاری فرانسه گفت که رئیس جمهور روز پنجشنبه از ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه خواسته است تا مجازاتی بسیار شفاف علیه پلیس را اعلام کند. پس از این ملاقات وزیر کشور در یکی از برنامه‌های شبکه فرانس ۲ اعلام کرد که اگر این ماجرا تایید شود خواهان برکناری چهار افسر پلیس می‌شود که پیش از این به حالت تعلیق درآمده‌اند.

فرانس‌انفو اعلام کرد که چهار نیروی پلیس که در این ماجرا دخالت داشتند امروز جمعه به بخش بازرسی عمومی پلیس ملی احضار می‌شوند. طبق تصاویر دوربین‌های مدار بسته سه مامور از جمله افرادی بودند که در لابی استودیوی موسیقی حضور داشتند. نفر چهارم فردی بود که گاز اشک‌آور به داخل ساختمان شلیک کرد.

بازرسی عمومی پلیس ملی در حال انجام تحقیقات اداری است چرا که یکی از اتهام‌های این نیروها اظهارات نادرست است.

این اتفاق در حالی رخ داد که جنجال سیاسی در فرانسه بر سر تصویب طرح «امنیت جامع» ادامه دارد. بنا به ماده ۲۴ این طرح انتشار تصویر ماموران پلیس اگر با هدف «آسیب زدن» به آنها انجام شود ممنوع است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه فرانسه دولت را به دلیل رفتار «ناشایست» پلیس با دانش‌آموزان رنگین‌پوست جریمه کرد

کارشناسان سازمان ملل: لایحه قانون جامع امنیتی فرانسه مغایر با حقوق بشر است

لایحه جنجالی «امنیت جامع» و منع پخش تصویر پلیس در مجلس فرانسه رأی آورد