تام مور، کهنه ‌سرباز «الهام‌بخش» بریتانیا در پی ابتلا به کرونا درگذشت

Captain Tom Moore
Captain Tom Moore Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نام این کهنه سرباز که در بهار گذشته ۱۰۰ ساله شد، از زمانی سر زبان‌ها افتاد که او تصمیم گرفت برای پرسنل بهداشت کشورش در مبارزه با همه‌گیری کرونا کمک مالی جمع‌آوری کند و به همین دلیل «صد بار» طول باغچۀ منزلش را با واکر پیمود.

آگهی

سرهنگ تام مور، کهنه ‌سرباز بریتانیایی که در جنگ جهانی دوم شرکت داشته، به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

وی پیش از مبتلا شدن به کرونا به دلیل جمع آوری ۳۳ میلیون پوند برای کمک به مبارزه با همه‌گیری کرونا، بین مردم معروف شده بود.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در پیامی توییتری به او ادای احترام کرد و نوشت: «سرهنگ سر تام مور نه تنها یک الهامبخش برای ملت ما بود بلکه او را می‌توان یک چراغ امید برای جهان دانست.»

نام این کهنه سرباز که در بهار گذشته ۱۰۰ ساله شد، به ویژه از زمانی سر زبان‌ها افتاد که او تصمیم گرفت برای پرسنل بهداشت کشورش در مبارزه با کرونا کمک مالی جمع‌آوری کند.

به همین دلیل او به مناسبت صد سالگی‌اش، صد بار طول باغچه منزلش به طول ۲۵ متر را با واکر پیمود. او قصد داشت با این حرکت هزار پوند برای کمک به کادر بیمارستانی جمع‌آوری کند، اما چیزی نگذشت که سیل کمک‌های مالی از داخل و خارج از کشور به سوی صندوق مخصوص این کارزار اجتماعی روانه شد.

پس از این اقدام نمادین، ملکه بریتانیا نیز به تام مور لقب سلطنتی «سر» اعطا کرد.

سرهنگ تام مور پس از ابتلا به کرونا، سرانجام یکشنبه گذشته به دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شد.

خانواده او گفته‌اند که در سال آخر زندگی، او در میان قلب‌های زیادی عزیز شد و در این مدت چیزهایی را تجربه کرد که همیشه آرزوی آن را داشت. آنها اعلام کردند: «وی پدر بزرگ باورنکردنی بود و برای همیشه در قلب ما زنده است.»

کاخ باکینگهام از ارسال پیام مخصوص ملکه برای تسلیت به خانواده مور خبر داده است. گفته می‌شود که سرهنگ تام مور به دلیل بیماری ذات الریه قادر به دریافت واکسن کرونا نبوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کهنه سرباز ۱۰۰ ساله معروف در بریتانیا کرونا گرفت

کرونا در اروپا؛ وخامت شرایط در پرتغال و ممنوعیت تظاهرات ضد قرنطینه در بلژیک و اتریش

ورود نامزدی دیگر به رقابت تکراری بایدن و ترامپ؛ رابرت کندی جونیور کیست و چرا نامزد ریاست جمهوری شد؟