تهدید میانمار به تحریم؛ بایدن: هر جا دموکراسی مورد حمله قرار گیرد از آن دفاع می‌کنیم

جو بایدن میانمار را به تحریم تهدید کرد
جو بایدن میانمار را به تحریم تهدید کرد Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستار واکنش بین‌المللی پس از کودتای ارتش میانمار شد و گفت: «ایالات متحده تحریم علیه این کشور را بررسی می‌کند.»

آگهی

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستار واکنش بین‌المللی پس از کودتای ارتش میانمار شد و گفت: «ایالات متحده تحریم علیه این کشور را بررسی می‌کند.»

بایدن در بیانیه‌ای که روز دوشنبه یک فوریه (۱۳ بهمن) از سوی کاخ سفید منتشر شد، بازداشت آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی به همراه چند تن دیگر از مسئولان عالی رتبه این کشور را حمله مستقیم به حاکمیت قانون و گذار کشور به سمت دموکراسی عنوان کرد.

وی افزود: «در دموکراسی، هرگز نیروی نظامی نباید در پی غلبه بر اراده مردم باشد و یا تلاش کند نتایج معتبر انتخابات را از بین ببرد.»

مردم میانمار در طول تقریبا یک دهه در تلاش هستند تا انتخابات، حکومت غیر نظامی و انتقال صلح آمیز قدرت را برقرار کنند. باید به این پیشرفت احترام گذاشت.
جو بایدن
رئیس جمهوری آمریکا

وی تصریح کرد: «مردم میانمار در طول تقریبا یک دهه در تلاش هستند تا انتخابات، حکومت غیر نظامی و انتقال صلح آمیز قدرت را برقرار کنند. باید به این پیشرفت احترام گذاشت.»

بایدن از جامعه جهانی خواست تا واکنشی واحد به درگیری‌ها داشته باشند تا ارتش تحت فشار قرار گیرد و افراد بازداشتی را آزاد کند و محدودیت‌های مخابراتی برداشته شود.

وی تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا تحریم‌ها علیه میانمار را در دهه گذشته به‌خاطر پیشرفت این کشور به سمت دموکراسی برداشته بود. وی در عین حال تصریح کرد که این روند باعث بررسی مجدد تحریم‌ها خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: «هر جاییکه دموکراسی مورد حمله قرار گیرد، ایالات متحده از آن دفاع خواهد کرد.»

فرماندهان نظامی میانمار می‌گویند در انتخابات پارلمانی اخیر تقلب شده و آنها نتیجه رأی‌گیری به نفع آنگ سان سوچی را مخدوش می‌دانند. کمیسیون انتخابات شکایت ارتش در این زمینه را رد کرده، اما ارتش پیش از این گفته بود علیه دولت «اقدام» خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت بایدن خواستار برکناری اکثر دادستانان فدرال منتخب دورهٔ ترامپ شد

آزمون بر سر راه بایدن در خطرناک‌ترین لحظه؛ آیا خاورمیانه درگیر جنگی تمام‌عیار می‌شود؟

مقامات آمریکایی می‌گویند بایدن به دنبال تشویق اسرائیل به کاهش تنش‌ها است