مایک پنس: ما توانستیم ایران را در خاورمیانه منزوی کنیم

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید اقدامات دولت ترامپ در سیاست خارجی و دفاعی در سالهای اخیر باعث شده ایران که دوباره بر کل خاورمیانه تسلط داشته، منزوی شود.

آگهی

مایک پنس، معاون رئيس جمهوری آمریکا در آخرین سفر خود پیش از ترک کاخ سفید از جو بایدن خواست که در سیاست خارجی و نظامی همان مسیری که دولت ترامپ در چهار سال پیش پیموده را ادامه دهد. 

آقای پنس روز شنبه ۱۶ ژانویه در پایگاه هوایی کالیفرنیا در جمع نظامیان ارتش این کشور سخنرانی کرد و از میراث ارتش و سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ دفاع کرد. 

معاون ترامپ در بخشی از اظهاراتش با انتقاد از وضعیت ارتش آمریکا در پایان دولت باراک اوباما اظهار داشت: «ما میراث‌دار ارتشی بودیم که به دلیل کاهش بودجه آن، از بین رفته بود. ده سال بود که حقوق نیروهای ارتش آمریکا افزایش چندانی نکرده بود، اما در چهال سال اخیر ما اقدامات زیادی انجام دادیم که از آن جمله می‌توان به از میان برداشتن نفر اول تروریست‌های جهان یعنی قاسم سلیمانی اشاره کرد.»

پنس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به دفاع از دست‌آوردهای سیاست خارجی دولت ترامپ پرداخت و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را یکی از اقدامات مهم دولت جمهوری‌خواهان در چهار سال اخیر برشمرد. 

نفر دوم دولت آمریکا در چهار سال اخیر همچنین در دو توییت بخشی از صبحت‌های خود را در جمع نظامیان به اشتراک گذاشت. 

پنس با اشاره به اینکه به بازسازی ارتش آمریکا در چهار سال اخیر افتخار می‌کند، افزود: «ما در حالی دولت را تحویل گرفتیم که داعش سرزمینی وسیع‌تر از پنسیلوانیا را تحت کنترل خود داشت و قدرت ایران در سراسر منطقه خاورمیانه احیا شده بود.»

معاون رئيس جمهوری ترامپ همچنین اظهار داشت که افتخار می‌کند که در چهار سال اخیر، برای نخستین بار دولت آمریکا در دهه‌های اخیر وارد یک جنگ جدید نشده است.

پنس در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نظامیان پایگاه هوایی کالیفرنیا، به حمایت‌هایی که دولت ترامپ از اسرائيل داشته اشاره کرد و افزود: «ما برای اسرائيل کارهایی کردیم که حتی متحدان اروپایی هم با آن موافق نبودند. اما ما این اقدامات تاریخی را انجام دادیم تا نشان دهیم در کنار محبوب‌ترین متحد خود ایستاده‌ایم.»

او همچنین با اشاره به اینکه دولت ترامپ، بزرگ‌ترین دشمن آمریکا یعنی قاسم سلیمانی را از میان برداشته است، افزود: «ما توانستیم ایران را به شکلی بی‌سابقه در منطقه تضعیف و منزوی کنیم، نیروهای مسلح ما بزرگترین ترورسیت جهان یعنی قاسم سلیمانی را از میان برداشتند و دیگر او نیست که بتواند نیروهای آمریکا را تهدید کند.»

آقای پنس که در چهار سال اخیر به عنوان معاون رئیس جمهوری آمریکا در کنار دونالد ترامپ حضور داشت، از ۲۰ ژانویه کاخ سفید را ترک خواهد کرد و دیگر مسئولیتی در دولت ایالات متحده نخواهد داشت. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجلس نمایندگان آمریکا از مایک پنس خواست دونالد ترامپ را از ریاست جمهوری برکنار کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از پنس خواست ترامپ را از ریاست جمهوری برکنار کند

ترامپ: از مایک پنس خواسته‌ام در مقابل کنگره پیروزی جو بایدن را به رسمیت نشناسد