آمریکا برای صنایع هوایی، دریایی و هوافضای ایران تحریم‌های جدید وضع کرد

پهپادهای ارتش ایران
پهپادهای ارتش ایران Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت آمریکا در ادامه سیاست فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر چندین فرد، شرکت و نهاد ایرانی و غیر ایرانی در پیوند با صنایع ایران را تحریم کرده بود.

آگهی

دولت آمریکا در فاصله ۵ روز مانده به روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید در این کشور، تحریم‌های تازه‌ای را برای چند فرد و نهاد از صنایع هوایی، دریایی و هوافضای ایران وضع کرد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که این تحریم‌ها را در روز جمعه ۱۵ ژانویه (۲۶ دی) اعلام کرد، در ادامه سیاست فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر چندین فرد، شرکت و نهاد ایرانی و غیر ایرانی در پیوند با صنایع ایران را تحریم کرده بود.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در سیاهه تحریم‌های جدید آمریکا نام چند شرکت در ایران، چین و امارات به دلیل تجارت با خطوط کشتیرانی ایران به چشم می‌خورد. مایک پمپئو، وزیرامور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد دولت متبوع وی هفت نهاد را در پیوند با خطوط کشتیرانی و ترابری ایران به سیاهه تحریم افزوده و سازمان‌ صنایع دریایی ایران، صنایع هوافضا و صنایع هوایی ایران را نیز به دلیل «گسترش سلاح‌های متعارف» تحریم کرده است.

مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا قرار است در روز ۲۰ ژانویه (یکم بهمن) انجام شود. بخشی از دستگاه حاکمیت ایران امیدوار است که با روی کار آمدن جو بایدن دموکرات در آمریکا، دولت واشنگتن بار دیگر به برجام پیوسته و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را لغو کند.

دولت ایران با این حال در اجرای مصوبه‌ مجلس، به لغو بخشی از تعهدات برجامی ملزم شده و در هفته‌های اخیر اقداماتی نظیر از سرگیری غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را آغاز کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرتاب موشک به‌سوی فضا از روی بال بوئینگ درحال پرواز با موفقیت انجام شد

آمریکا ۵ شرکت مرتبط با فروش محصولات پتروشیمی ایران را تحریم کرد

«مامور وزارت اطلاعات ایران» در آمریکا تحت تعقیب قرار گرفت؛ اف‌بی‌آی به دنبال مجید دستجانی فراهانی