آمریکا ۵ شرکت مرتبط با فروش محصولات پتروشیمی ایران را تحریم کرد

مجتمع پتروشیمی در عسلویه ایران
مجتمع پتروشیمی در عسلویه ایران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده پنج شرکت فعال در سه کشور چین، امارات عربی متحده و ویتنام را به اتهام کمک به فروش محصولات پتروشیمی ایران در بازارهای بین‌المللی تحریم کرد.

آگهی

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده پنج شرکت فعال در سه کشور چین، امارات عربی متحده و ویتنام را به اتهام کمک به فروش محصولات پتروشیمی ایران در بازارهای بین‌المللی تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار شرکت مستقر در امارات متحده عربی و چین را به دلیل تسهیل فروش محصولات پتروشیمی شرکت «تریلیانس» از طریق ارائه خدمات کشتی‌رانی یا انجام مبادلات مالی از طرف این شرکت، مشمول تحریم‌های ایالات متحده شده‌اند.

شرکت دونگای (Donghai) که در چین مستقر است، به دلیل انتقال هزاران تن از محصولات پتروشیمی ایران به چین طبق توافق تجاری با شرکت تریلیانس در این فهرست قرار دارد. همچنین شرکت چینی ساوت ایست (South East) نیز به اتهام استفاده از شبکه مالی خود برای انتقال پول به شرکت تریلیانس مشمول تحریم‌های آمریکا شده است.

دو شرکت تجاری اماراتی آلفا تک (Alpha Tech) و اف‌زد‌ای (FZE) نیز به دلیل ایفای نقش واسطه بین شرکت‌ تریلیانس و متقاضیان هزاران تن از محصولات پتروشیمی ایران وارد فهرست تحریم‌های ایالات متحده شده‌اند.

همچنین یک شرکت انتقال گاز و مواد شیمیایی که در ویتنام مستقر است نیز به اتهام خرید محصولات پتروشیمی ایران از شرکت تریلیانس در این فهرست قرار گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا پیش از این و در ۱۳ شهریور گذشته نیز ۳ فرد و ۱۱ شرکت فعال در ایران، چین، و امارات عربی متحده را به بهانه ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس و پشتیبانی از فروش محصولات پتروشیمی ایران تحریم کرده بود.

شرکت پتروشیمی تریلیانس که به تیبا پارسیان کیش تغییر نام داده، در ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۳ به عنوان یک شرکت خصوصی به ثبت رسیده و با ایجاد نمایندگی‌هایی در کشورهای چین، امارات عربی متحده، هنگ کنگ و آلمان بخشی از صادرات فرآورده‌های نفت و پتروشیمی ایران را به ویژه به مقصد شرق آسیا برعهده گرفته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده از هفتم ژوئن سال ۲۰۱۹ و در راستای اجرای سیاست فشار حداکثری بر حکومت ایران، ۳۹ شرکت پتروشیمی ایرانی، زیر مجموعه‌های آنها و نیز نمایندگی‌های فروش این شرکت‌ها در خارج از ایران را مشمول تحریم‌های آمریکا کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا برای صنایع هوایی، دریایی و هوافضای ایران تحریم‌های جدید وضع کرد

نامزد جو بایدن برای مدیریت تحریم‌های اقتصادی آمریکا کیست؟

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند