دادگاه ایتالیا محاکمه بزرگ اعضای یک گروه خشن مافیایی را آغاز کرد

یکی از بزرگ‌ترین دادگاه‌های گروه‌های مافیایی در ایتالیا
یکی از بزرگ‌ترین دادگاه‌های گروه‌های مافیایی در ایتالیا Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری از متهمان از افراد یقه سفید از جمله وکیل، حسابدار، بازرگان، سیاستمدار محلی و مأمور پلیس هستند که به گفته نیکولا گراتری، دادستان ارشد در تشکیل و بالندگی امپراتوری جرو جنایت اندرانگتا دخیل بوده‌اند.

آگهی

محاکمه دار و دسته یک گروه خشن مافیایی روز چهارشنبه ۱۳ ژانویه (۲۴ دی) در ایتالیا آغاز شد.

دادگاه این افراد یکی از بزرگ‌ترین محاکمات در تاریخ ایتالیاست که طی آن ۳۲۰ نفر از اوباش و همدستان آنها با مجموعه‌ای از اتهامات از جمله اخاذی، قاچاق مواد مخدر و دزدی روبرو شده‌اند.

این پرونده متعلق به باند «اندرانگتا» در ناحیه کالابریا در جنوب ایتالیاست که به گفته دادستان‌ها، نیرومندترین گروه مافیایی در این کشور است و تا کنون توانسته فعالیت مشهورترین دسته مافیایی کشور یعنی «کوزا نوسترا» در سیسیل را نیز زیر تحت‌الشعاع قرار دهد.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

دادگاه در مکانی تغییر کاربری داده در شهر لامزیا ترمه در کالابریا برگزار شده و متهمان در قفس‌های فلزی در آن حضور دارند. در این دادگاه ردیف‌های ویژه برای صدها وکیل، دادستان، روزنامه‌نگار و تماشاگر نیز ایجاد شده است.

بسیاری از متهمان از افراد یقه سفید از جمله وکیل، حسابدار، بازرگان، سیاستمدار محلی و مأمور پلیس هستند که به گفته نیکولا گراتری، دادستان ارشد در تشکیل و بالندگی امپراتوری جرو جنایت اندرانگتا دخیل بوده‌اند. دادگاه برای رسیدگی به اتهامات بی‌شمار این دسته مافیایی، از اظهارات ۹۱۳ شاهد و محتویات ۲۴ هزار ساعت مکالمه تلفنی ضبط شده استفاده خواهد کرد.

نیکولا گراتری می‌گوید با آن که قرار است جلسات دادگاه شش روز در هفته برگزار شود، این محاکمه یک سال طول خواهد کشید.

جلسات دادرسی ۹۲ نفر دیگر از مظنونان این پرونده که خواستار محاکمه سریع بوده‌اند، قاعدتا در اواخر ژانویه آغاز می‌شود در حالی که گروه بسیار کوچکتری از متهمان به دلیل پنج قتل، از جمله قتل یک آدم‌کش مزدور که به گفته دادستان‌ها خودش به دلیل همجنسگرا بودن به ضرب گلوله کشته شد.

آخرین باری که ایتالیا همزمان صدها دسته مدعی مافیا را به طور همزمان محاکمه کرد ، در سال ۱۹۸۶ در پالرمو در پرونده‌ای بود که نقطه عطفی در مبارزه با دسته «کوزا نوسترا» به شمار می‌رفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین قاچاقچی عمده مواد مخدر ناپل ایتالیا در سوریه دستگیر و مسترد شد

آزادی قاتل زنجیره‌ای خطرناک خشم ایتالیایی‌ها را برانگیخت

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر