اندونزی: بوئینگ مسافربری از صفحه رادار محو شد

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به اعلام وزارت حمل و نقل اندونزی ارتباط با پرواز SJ 182 شرکت هواپیمایی «سریویجایا ایرSriwijaya Air» که از جاکارتا به پونتیاناک در حرکت بود قطع شده است

آگهی

مقامات اندونزی می‌گویند قطعاتی از لاشه یک هواپیما را در دریا یافته‌اند که گمان می‌رود مربوط به هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ اندونزی باشد. این هواپیما امروز با ۶۲ سرنشین از صفحه رادارهای پایش پرواز محو شد.

آژانس ملی جستجو و نجات اندونزی اعلام کرده است که این قطعات در آب‌های شمال غربی جاکارتا، در بخشی موسوم به منطقه «هزار جزیره»، پیدا شده‌اند.

این نهاد گفته است که تاریکی و نامساعد بودن هوا مانع ادامه عملیات جستجو شده است و عملیات جستجو فردا از سر گرفته می‌شود. شرکت بویینگ نیز با تایید سانحه در توییتی با مسافران و بازماندگان ابراز همدردی کرده است.

بنا به اعلام وزارت ترابری اندونزی در روز شنبه ۹ ژانویه (۲۰ دی) ارتباط برج مراقبت با پرواز شماره SJ 182 شرکت هواپیمایی «سریویجایا» (Sriwijaya Air) که از جاکارتا به پونتیاناک در حرکت بود قطع شد.

گزارش‌ها و اطلاعات اولیه حاکی است هواپیما در مدت کمتر از یک دقیقه ۱۰ هزار پا، معادل ۳ هزار متر، کاهش ارتفاع داشته و ارتباط با آن کوتاه مدتی پس از آن که اوج گرفت، قطع و پس از آن هواپیما از صفحه رادار محو شده است. این رویداد تنها ۴ دقیقه پس از برخاستن هواپیما از فرودگاه پیش آمده است.

به گفته وزارت ترابری اندونزی، این هواپیما از نوع بوئینگ ۵۰۰-۷۳۷ و از فرودگاه بین‌المللی سوکارنو-هتا واقع در شهر جاکارتا به پرواز درآمده بوده است.

آسوشیتدپرس
مسیر آغاز پرواز تا محل ناپدید شدن هواپیمای اندونزیآسوشیتدپرس

 خبرگزاری شین‌هوا از قول رسانه‌های محلی نوشته است که برخی اهالی جزیره «ماله» اندونزی شیئی را در حال سقوط در دریا دیده‌اند و اشیایی شبیه قطعات هواپیما و نیز اجساد انسان در نزدیکی این جزیره مشاهده شده است.

اطلاعات ثبت شده بوئینگ ۵۰۰-۷۳۷ نشان می‌دهد که عمر این هواپیما ۲۶ سال است. این هواپیمای شرکت اندونزیایی متفاوت از مدل بوئینگ ۷۳۷ مکس است که در سالهای اخیر دو سقوط و سانحه مرگبار را رقم زد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غواصان نیروی دریایی اندونزی لاشه هواپیمای مسافربری را پیدا کردند

تکرار سانحه هوایی برای بوئینگ، این‌بار در گویان

وزیر دفاع اندونزی با کارنامه نقض حقوق بشر مدعی پیروزی در انتخابات شد