ترامپ تا زمان تحلیف بایدن امکان استفاده از فیسبوک و اینستاگرام را نخواهد داشت

اپلیکیشن فیسبوک و اینستاگرام
اپلیکیشن فیسبوک و اینستاگرام Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک گفت که خطر استفاده دونالد ترامپ از حساب‌های کاربری‌اش پس از اشغال ساختمان کنگره از سوی هواداران رئيس‌جمهوری کنونی «بسیار زیاد» است.

آگهی

شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام امکان استفاده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از حساب های کاربری خود در این شبکه ها را به دنبال حوادث روز چهارشنبه در واشنگتن مسدود کردند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که شبکه اجتماعی فیسبوک تاکنون در برابر مطالبی که دونالد ترامپ در حساب کاربری اش منتشر می کرد واکنشی نشان نداده بود. بنا به اعلام شبکه های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام دونالد ترامپ دستکم تا روز تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا امکان استفاده از حساب های کاربری خود را نخواهد داشت. این در حالی است که این تصمیم می تواند به صورت «نامحدود» ادامه باید.

مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیسبوک گفت که خطر استفاده دونالد ترامپ از حساب های کاربری اش پس از اشغال ساختمان کنگره از سوی هواداران رئيس جمهوری کنونی «بسیار زیاد» است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وی افزود: «رویدادهای حیرت آور ۲۴ ساعت گذشته به وضوح نشان می دهد که رئیس جمهوری ترامپ قصد دارد از بقیه دوره ریاست جمهوری اش برای زیر سوال بردن انتقال مسالمت آمیز و قانونمند قدرت به جانشین جو بایدن استفاده کند.»

رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاکنون بارها از شبکه های اجتماعی برای تکرار ادعاهای خود مبنی بر وقوع «تقلب» در جریان رای گیری استفاده کرده است.

منتقدان فیسبوک طی ماههای گذشته از رویکرد این شبکه اجتماعی در قبال استفاده دونالد ترامپ از حساب کاربری اش برای پخش اخبار جعلی انتقاد کرده بودند.

شبکه اجتماعی توئیتر نیز روز چهارشنبه امکان توئیت کردن را به مدت ۱۲ ساعت از دونالد ترامپ گرفت. توئیتر احتمال واکنشی سختگیرانه تر در قبال دونالد ترامپ را رد نکرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنیفر لوپز و لیدی گاگا در مراسم تحلیف جو بایدن می‌خوانند

جنگ ترامپ با توییتر «دموکرات‌ها و چپ‌های رادیکال»: ساکت نمی‌نشینیم

موج استعفای منصوبان ترامپ؛ وزیر حمل و نقل کناره‌گیری کرد