مخالفت کنگره آمریکا با کمک‌های ۲۰۰۰ دلاری؛ در مقابل منزل پلوسی سر خوک پیدا شد

شعارنویسی بر روی درب منزل میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا
شعارنویسی بر روی درب منزل میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مهاجم یا مهاجمان ناشناس بر روی در و پنجره منزل میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنا نیز شعارهایی همچون «پول من کجاست؟» و «میچ فقرا را می کشد» نوشتند.

آگهی

افراد ناشناس در دو شهر آمریکا دست به شعارنویسی بر روی درب و دیوار منازل نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان و میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای این کشور زدند.

به گزارش رسانه‌های ایالات متحده شخص یا اشخاصی ناشناس روز شنبه به منزل نانسی پلوسی در شهر سانفرانسیسکو آسیب رساندند. بنا به همین گزارش‌ها سر یک خوک در مقابل منزل رئیس ۸۰ ساله مجلس نمایندگان قرار داده شده بود. بر روی در و دیوار منزل نانسی پلوسی نیز رنگ قرمز پاشیده شده بود. مهاجم یا مهاجمان همچنین بر روی درب پارکینگ منزل رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شعارهایی اعتراض آمیز همچون «دو هزار دلار» و «ما همه را می خواهیم» نوشتند.

به نظر می رسد حمله به منزل نانسی پلوسی در اعتراض به عدم تصویب طرح ارسال چک‌های دو هزار دلاری برای شهروندان همزمان با بحران شیوع کرونا و پیامدهای اقتصادی آن صورت گرفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این در حالی است که حمله مشابهی نیز به منزل میچ مک کانل در شهر لوئیویل در ایالت کنتاکی انجام شد. بر روی در و پنجره منزل رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنا شعارهایی همچون «پول من کجاست؟» و «میچ فقرا را می کشد» نوشته شده بود. میچ مک کانل که نماینده ایالت کنتاکی در مجلس سنا است در واکنش به حمله به منزلش تاکید کرد که «تخریب» و «سیاست هراس افکنی» جایی در جامعه آمریکا ندارد.

پلیس سانفرانسیسکو تحقیق درباره حادثه حمله به منزل نانسی پلوسی و شعارنویسی بر روی در و دیوار آن را آغاز کرده است. پلیس لوئیویل نیز گفته است که حمله به منزل میچ مک کانل ۷۸ ساله، حدود ساعت پنج صبح شنبه روی داده است. گزارشی مبنی بر حضور یا غیبت نانسی پلوسی و میچ مک کانل هنگام حمله به منازشان منتشر نشده است.

حمله به منزل نانسی پلوسی و میچ مک کانل در حالی صورت گرفت که کنگره آمریکا طرح ۹۰۰ میلیارد دلاری محرک اقتصادی برای مقابله با تبعات بحران شیوع کرونا را تصویب کرده است. مجلس نمایندگان به ریاست نانسی پلوسی با اختصاص کمک های دو هزار دلاری به شهروندان موافقت کرده بود اما اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنا با ارسال چک های دو هزار دلاری برای شهروندان مخالفت کرد. این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده نیز از اختصاص کمک های دو هزار دلاری به جای ۶۰۰ دلار پیش بینی شده در طرح حمایت کرده بود.

میچ مک کانل پیشنهاد کمک دو هزار دلاری به شهروندان را «سوسیالیسم برای ثروتمندان» توصیف کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یازده سناتور جمهوریخواه پیروزی بایدن در انتخابات را به چالش می‌کشند

آیا امکان عدم تائید پیروزی بایدن در جلسه روز چهارشنبه کنگره آمریکا وجود دارد؟

کنگره آمریکا برای اولین بار رای به لغو وتوی ترامپ داد