واکنش اسرائیل به هشدار ظریف نسبت به وقوع جنگ: باید در بالاترین سطح آماده‌باش قرار بگیریم

یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی اسرائیل
یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی اسرائیل Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر انرژی اسرائیل گفت که اظهارات وزیر خارجه ایران نشان دهنده این است که این کشور به خاطر تحریم‌های آمریکا از نظر امنیت ملی و اقتصادی تحت فشار زیادی قرار دارد. او افزود:«واقعا این حرف‌ ظریف که اسرائیل در تدارک حملات تروریستی علیه ایالات متحده است، بسیار پوچ و بی‌معنی بود.»

آگهی

یک مقام اسرائیلی روز یکشنبه ادعای وزیر خارجه ایران را مبنی بر این که اسرائیل تلاش دارد تا با «تحریک» ایالات متحده، این کشور را وارد جنگ با ایران کند، «پوچ» و «بی‌معنی» خواند.

به گزارش رویترز، یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی اسرائیل، در گفتگو با رادیوی دولتی این کشور(کان) تاکید کرد که این اسرائیل بوده که در طول یکسالی که از کشته‌شدن قاسم سلیمانی می‌گذرد، باید برای دفاع در برابر حملات احتمالی ایران در حالت آماده باش قرار می‌داشته است.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز شنبه با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود، اسرائیل را عامل «تحریک» آمریکا در عراق برای کلید زدن یک رویارویی نظامی با ایران معرفی کرد و از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواست که مراقب «دام» اسرائیل باشد.

آقای اشتاینیتز در ادامه این مصاحبه رادیویی گفت که اظهارات وزیر خارجه ایران نشان دهنده این است که این کشور به خاطر تحریم‌های آمریکا از نظر امنیت ملی و اقتصادی تحت فشار زیادی قرار دارد. او افزود:«واقعا این حرف‌ ظریف که اسرائیل در تدارک حملات تروریستی علیه ایالات متحده است، بسیار پوچ و بی‌معنی بود.»

البته وزیر انرژی اسرائیل تصریح کرد که پیام وزیر خارجه ایران از بعدی دیگر نشان می‌دهد که ایران به دنبال بهانه برای حمله به اسرائیل است و به همین دلیل ما باید در بالاترین سطح هوشیاری و آماده باش قرار داشته باشیم.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

چیلی تروپر، وزیر فرهنگ اسرائیل نیز روز یک‌شنبه در گفتگوی رادیویی دیگری گزارش رسانه‌ها مبنی بر آماده‌باش شدید اسرائیل همزمان با سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی را تأیید کرد. البته او در پاسخ به این سوال که احتمال می‌دهد ایران برای انتقام‌گیری دست به چه اقدامی بزند، نظری نداده بود.

قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به همراه با ابومهدی المهندس، معاون فرمانده شبه‌نظامیان عراقی حشدالشعبی، روز ۱۳ دی‌ ماه سال گذشته در پی حمله پهپادی ارتش ایالات متحده آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

مقام‌های ارشد ایرانی در طول یکسال گذشته همواره بر لزوم گرفتن انتقام‌سخت از عاملان و آمران این حمله تاکید کرده‌اند. بر همین اساس، در هفته‌های اخیر و با نزدیک شدن به سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، تنش بین ایران و آمریکا تشدید شده و ایالات متحده بر تحرکات هشدار دهنده نیروهای مستقر در خلیج‌فارس افزوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جزئیات طرح «انتقام سختِ» مجلس ایران؛ دولت به «نابودی اسرائیل» در ۲۰ سال آینده مکلف می‌شود

ایران نسبت به «ماجراجویی احتمالی نظامی آمریکا در منطقه» هشدار داد

آیا اسرائيل میان حمله به ایران و تهاجم نظامی به رفح مجبور به انتخاب است؟