جستجو برای یافتن ناپدیدشدگان رانش زمین در نروژ؛ جسد یک‌نفر پیدا شد

رانش زمین در نروژ
رانش زمین در نروژ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امدادگران نروژی روز جمعه که در جستجوی ۱۰ نفر از ناپدیدشدگان رانش زمین در یک منطقه مسکونی در ۳۰ کیلومتری شمال اُسلو، پایتخت نروژ بودند، یک جسد را پیدا کردند.

آگهی

امدادگران نروژی روز جمعه در جریان جستجوی ۱۰ نفر از ناپدیدشدگان رانش زمین در یک منطقه مسکونی در ۳۰ کیلومتری شمال اُسلو، پایتخت نروژ، جسد یکی از آنها را پیدا کردند.

پلیس نروژ با تأیید خبر پیدا شدن یک جسد توسط تیم‌های امدادی، اعلام کرد که ۹ نفر همچنان ناپدید هستند.

در حادثه رانش زمین در منطقه مسکونی شهرک گزردروم در روز چهارشنبه، ابتدا مقام‌های مسئول شمار افراد ناپدید شده را ۲۱ نفر و روز بعد ۱۰ نفر اعلام کردند. همچنین در جریان این حادثه ۹ ساختمان فرو ریخت و ۱۰ نفر زخمی شدند.

به گفته مسئولان محلی، تیم‌های امدادی همچنان در جستجوی ۹ ناپدید شده دیگر هستند. آنها همچنین خبر داده‌اند سوئد که در همسایگی نروژ قرار دارد یک تیم جستجو و نجات به محل رانش زمین اعزام کرده است.

مقام‌های محلی پس از اطلاع از رانش زمین در منطقه مسکونی شهرک گزردروم، اقدام به تخلیه هزار نفر از ساکنان این منطقه کردند که ۴۶ نفر از این تعداد در ۲ کیلومتری لبه‌های دهانه‌ گودال ایجاد شده به دلیل رانش زمین سکونت داشتند.

از همین رو پادشاه نروژ در آغاز سخنرانی خود به مناسبت شب سال نو در روز پنج‌شنبه از حادثه رانش زمین که منجر به زخمی و ناپدید شدن تعدادی از شهروندان نروژی و همچنین چندین خانه شد به عنوان یک حادثه تلخ در آستانه سال جدید یاد کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

جمعیت ۵.۴ میلیونی نروژ در شمال اروپا از روز چهارشنبه درگیر حادثه رانش زمین و عملیات نجات آسیب دیدگان این حادثه بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۵۰ نفر در نروژ به دام برف و بوران افتادند

پادشاه بیمار و ۸۷ ساله نروژ تحت عمل جراحی قرار گرفت

استارتاپ نروژی سفارش‌های غذایی را با پهپاد به دست مشتریان می‌رساند