درخواست رؤسای خدمات بهداشت ملی بریتانیا از جانسون برای طولانی‌تر کردن دوره گذار برکسیت

Owen Humphreys
Owen Humphreys Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این درخواست در حالی در قالب نامه از سوی کنفدراسیون خدمات بهداشت ملی برای بوریس جانسون فرستاده شده که در پی شیوع نوع مسری‌تر ویروس کرونا در بریتانیا سطح هشدارها به ۴ افزایش یافته است.

آگهی

رؤسای بخش خدمات بهداشت ملی بریتانیا (NHS) روز چهارشنبه از بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور خواستند تا دوره گذار برکسیت را برای یک ماه دیگر تمدید کند؛ زیرا به گفتۀ آنها خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا می‌تواند سلامت بیماران را در وضعیت بحرانی حاکم بر این کشور در پی همه‌گیری ویروس کرونا به خطر بیندازد.

آنها اعلام کردند که در صورت طولانی‌تر شدن این دوره گذار، مسئولان بهداشت ملی می‌توانند بدون نگرانی از «تغییرات مخرب ایجاد شده توسط یک نتیجۀ بدون توافق» به مبارزه با شیوع این بیماری ادامه دهند.

این درخواست در حالی در قالب نامه از سوی کنفدراسیون خدمات بهداشت ملی برای بوریس جانسون فرستاده شده که در پی شیوع نوع مسری‌تر ویروس کرونا در بریتانیا سطح هشدارها به ۴ افزایش یافته است. همزمان طبق برنامه ریزی‌ها، دوره انتقالی خروج این کشور از اتحادیه اروپا در ۳۱ دسامبر به پایان می‌رسد و از اول ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی بریتانیا دیگر عضوی از اتحادیه اروپا نخواهد بود.

در این نامه آمده است: «هم اکنون حدود ۱۹ هزار بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌ها بستری هستند و با آغاز جشن‌های کریسمس و سال نو میلادی نیز بر شمار مبتلایان افزوده خواهد شد... شاید درک این موضوع برای مذاکره کنندگان برکسیت آسان نباشد اما شوک ناشی از یک خروج بدون توافق، بخش خدمات بهداشت ملی را بیش از سطح توانایی‌اش در فشار قرار می‌دهد.»

دنی مورتیمر، رئیس اجرایی کنفدراسیون NHS اعلام کرد: «بریتانیا در چند روز اخیر بالاترین سطح ابتلای روزانه را به ثبت رسانده و در چند روز آینده نیز شمار مبتلایان کووید۱۹ در بیمارستان‌ها از تعداد بیماران در موج اول فراتر خواهد رفت.»

بریتانیا ششمین کشور جهان با بالاترین شمار ابتلا به ویروس کرونا است. تا کنون تست کرونای بیش از ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار نفر در این کشور مثبت اعلام شده و از این تعداد بیش از ۶۳ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

میشل بارنیه:‌ مذاکرات تجاری بریتانیا و اتحادیه اروپا می‌تواند تا ژانویه تمدید شود

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند

مذاکرات پسا برکسیت بریتانیا و کانادا به‌دلیل اختلاف بر سر گوشت گاو و پنیر شکست خورد