شناسایی نوع مُسری‌تر ویروس کرونا؛ کشورهای اروپایی سفر به بریتانیا را ممنوع می‌کنند

یک هواپیمای بریتیش ایرویز
یک هواپیمای بریتیش ایرویز Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا نیز روز یکشنبه اعلام کرد که شیوع نوع جدید ویروس کرونا از کنترل خارج شده و دولت بریتانیا قرنطینه دوباره لندن و جنوب شرقی بریتانیا را به عنوان کانون شیوع این ویروس همچنان در دستور کار خود قرار داده است.

آگهی

در پی شناسایی نوع مُسری‌تر ویروس کرونا در بریتانیا که به گفته بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور بر پایه نتایج تحقیقات جدید وزارت بهداشت ۷۰ درصد مسری‌تر از موارد شناسایی شده پیشین است، بسیاری از کشورهای اروپایی سفر به بریتانیا را ممنوع کردند.

فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، بلژیک، اتریش، ایرلند، ترکیه و بلغارستان از جمله کشورهایی هستند که مقررات سخت گیرانه‌ای را برای انجام هرگونه سفر به مبدا یا مقصد این کشور به اجرا گذاشته‌اند.

فرانسه

دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که از نیمه شب یکشنبه ۲۰ دسامبر برای ۴۸ ساعت همه سفرها از مبدا بریتانیا از جمله ورود کامیون‌ها به این کشور ممنوع است. روزانه هزاران کامیون میان دو کشور همسایه در حال تردد و جابجایی بار هستند.

فرانسه قصد دارد که در این ۴۸ ساعت، به همراه دیگر شرکای اروپایی خود «سیاست واحدی» را در قبال تهدید جدید اتخاذ کند.

در پی این تصمیم فرانسه «یوروتونل» نیز اعلام کرد از ساعت ۲۲ یکشنبه، دسترسی به تونل‌هایش را برای تردد به سمت کاله محدود خواهد کرد.

ترمینال‌های کشتی‌رانی این منطقه نیز تا اطلاع ثانویه تعطیل خواهند بود.

آلمان

آلمان اعلام کرد که از نیمه شب یکشنبه به هیچکدام از پروازهایی که از مبدا بریتانیا انجام شده، اجازه فرود در خاک خود را نمی‌دهد. تنها استثناء در این باره، هواپیماهای باری هستند.

برلین مشخص نکرده است که این ممنوعیت پرواز برای چه مدتی ادامه خواهد داشت.

نشست ویژه اتحادیه اروپا

آلمان که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، خواستار برگزاری جلسه ویژه بحران در روز دوشنبه شد تا ۲۷ کشور عضو اتحادیه پاسخ هماهنگی در قبال وضعیت جدید پیش آمده در بریتانیا داشته باشند.

ایتالیا

جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا نیز از لغو پروازهای بریتانیا تا ۶ ژانویه خبر داد. دولت همچنین دستور داد تا ورود هرکسی که در ۱۴ روز گذشته در بریتانیا بوده، به خاک این کشور ممنوع شود.

ترکیه

دولت ترکیه نیز اعلام کرد که همه پروازهای خود را از مبدا بریتانیا و سوئیس لغو کرده است.

بلژیک

الكساندر د كرو، نخست وزیر بلژیک نیز روز یكشنبه گفت كه با هدف رعایت جوانب احتیاط از نیمه شب امروز(۲۰ دسامبر) دستور توقف انجام پرواز میان کشورش و بریتانیا را صادر خواهد کرد. او تاکید کرد که این ممنوعیت شامل تردد ریلی میان دو کشور از جمله قطارهای «یورواستار» نیز می‌شود.

اوپراتور قطار سریع‌السیر «یورواستار» نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که از روز دوشنبه برنامه همه قطارهایش را که در مسیر لندن، بروکسل و آمستردام فعال بودند، لغو کرده است و تنها قطارهای مسیر لندن-پاریس فعال خواهند بود.

اسرائیل

فرای قاره سبز نیز اسرائیل اعلام کرد که سفر از مبدا بریتانیا، دانمارک و آفریقای جنوبی یعنی کشورهایی که ویروس جهش یافته در آنجا مشاهده شده است را ممنوع کرده است.

هلند

دولت هلند صبح یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای از ممنوعیت پروازها از مبدا بریتانیا تا ابتدای ژانویه خبر داد. آمستردام تصریح کرد که در حال بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا در بریتانیا است و بر این اساس، اتخاذ تدابیر لازم را در مورد سایر روش‌های حمل و نقل مورد استفاده میان دو کشور در دست تهیه دارد.

دولت هلند خاطرنشان کرد که این تصمیم را در پی گزارش نوع مشابهی از ویروس شناسایی شده در بریتانیا در جریان نمونه‌گیری‌های انجام شده در اوایل ماه دسامبر جاری گرفته است و بر این اساس از مردم این کشور خواست تا از انجام هر گونه سفری که «بسیار ضروری» نیست به بریتانیا اجتناب کنند.

مت هنکاک، وزیر بهداشت بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد که شیوع نوع جدید ویروس کرونا «از کنترل خارج شده» و دولت بریتانیا قرنطینه دوباره لندن و جنوب‌شرق بریتانیا را به عنوان کانون شیوع این ویروس در دستور کار خود قرار داده است.

بوریس جانسون نیز اعلام کرد با توجه به اینکه نوع جدید ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش است، سطح هشدار در مناطق جنوبی بریتانیا به ۴ افزایش می‌یابد و همه برنامه‌های خرید برای کریسمس همچنین گردهمایی‌ها به مناسبت جشن‌های پیش‌رو باید لغو شوند.

آگهی

با این وجود او تاکید کرد که «هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهندۀ کشنده‌تر بودن نوع جدید ویروس کرونا یا وخیم‌تر شدن حال مبتلایان یا بی‌تاثیر بودن واکسن‌های کرونا روی آن باشد.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

شمار مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در هلند از سه روز پیش (۱۷ دسامبر) و برای نخستین بار از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور از مرز ۱۲ هزار نفر فراتر رفته و در همین مدت تعداد مبتلایان روزانه در آلمان نیز برای اولین بار به بیش از ۳۰ هزار تن رسیده است. 

همزمان بریتانیا روز ۱۷ دسامبر اعلام کرد که ابتلای روزانه به کرونا در این کشور با عبور از مرز ۳۵ هزار تن، رکورد جدیدی را بر جای گذاشته است. بریتانیا روز شنبه نیز از ابتلای ۲۷ هزار مورد جدید به بیماری کووید۱۹ خبر داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دربارهٔ گونه جدید ویروس کرونا که در بریتانیا شیوع یافته چه می‌دانیم؟

خیرت ویلدرس می‌گوید آماده چشم‌پوشی از مقام نخست‌وزیری هلند است

چهار دهه زندگی پس از عمل پیوند قلب؛ نام مرد هلندی در رکوردهای گینس ثبت شد