بازگشایی مرز فرانسه و بریتانیا برای سفر اضطراری با تست کرونای منفی؛ انتقاد رانندگان از نبود تست کافی

مرز فرانسه و بریتانیا
مرز فرانسه و بریتانیا Copyright آسیوشیتد پرس
Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در بریتانیا از تمامی رانندگان کامیون که می‌خواهند از کانال مانش راهی فرانسه شوند تست پی‌سی‌‌آر یا تست آنتی‌ژنیک گرفته می‌شود که نتیجهٔ آن ظرف نیم ساعت مشخص می‌شود.

آگهی

فرانسه از روز چهارشنبه مرز خود را در کانال مانش به‌روی آن دسته از مسافرانی که از بریتانیا به این کشور می‌آیند باز کرد و این افراد به‌شرط نشان دادن نتیجهٔ تست منفی کرونا می‌توانند وارد فرانسه شوند. با این حال اتحادیه کامیونداران فرانسه می‌گوید حل کامل مشکلات رانندگان گیر افتاده در سوی دیگر کانال مانش زمان زیادی لازم دارد.

دفتر نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد که آن دسته از شهروندان فرانسوی، و نیز خارجی‌های مقیم این کشور یا دیگر نقاط اروپا، که از بریتانیا می‌آیند و آنان که سفرهای اضطراری در پیش دارند می‌توانند به فرانسه وارد شوند مشروط بر آنکه نتیجهٔ منفی تست کرونای خود را، که کمتر از ۷۲ ساعت پیش از عزیمت انجام شده باشد، به مرزبانان نشان دهند.

از سوی دیگر، وزارت حمل ‌و نقل بریتانیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که از تمامی رانندگان کامیون که می‌خواهند از کانال مانش راهی فرانسه شوند تست پی‌سی‌‌آر یا ژنتیک گرفته می‌شود که نتیجهٔ آن ظرف نیم ساعت مشخص می‌شود.

یکی از سخنگویان سندیکای حمل و نقل جاده‌ای فرانسه با انتقاد از وضعیت مرزهای میان بریتانیا و فرانسه گفت: «هیچ چیز آماده نیست. نه تستی در دسترس است و نه مواد غذایی و بهداشتی میان رانندگان [کامیون] تقسیم می‌شود... کم‌کم برای اعتراف به اینکه رانندگان تا کریسمس به خانه بر نمی‌گردند، آماده می‌شویم.»

تصاویر منتشر شده از مرز کانال مانش پس از بازگشایی موقت، نشانگر راه‌بندان گسترده پس از هجوم خودورهای سنگین برای بازگشت به فرانسه و مرزهای اتحادیه اروپا است.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

در دو روز گذشته در پی خبر انتشار نوع جدید ویروس کرونا در بریتانیا، بسیاری از کشورهای جهان پروازهای خود به بریتانیا را لغو کردند و همچنین، بسته شدن ناگهانی مرز فرانسه و این کشور، دردسر زیادی برای هزاران رانندهٔ کامیون که از بریتانیا روانهٔ اروپا بودند ایجاد کرد.

اتحادیهٔ اروپا نیز روز گذشته از تمامی اعضای خود خواست انجام رفت‌آمدهای ضروری به بریتانیا را تسهیل کنند و همزمان شهروندان خود را ترغیب نمایند که از سفرهای غیرضروری به این کشور پرهیز کنند.

طبق اعلام مقامات بهداشتی بریتانیا گونهٔ تازهٔ ویروس کرونا که در این کشور شیوع یافته سرعت انتقالی حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از نوع شناخته‌شدهٔ این ویروس دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شمارش معکوس آغاز واکسیناسیون در اروپا زیر سایه هراس از ویروس جهش‌یافته کرونا

کُندی در رسیدن کشتی‌های حامل کامیون‌ از بریتانیا به بندر کاله فرانسه

برنامه‌ریزی واکسیناسیون علیه کرونا در کشورهای اروپایی چگونه است؟