«بیون‌تک می‌تواند در شش هفته برای مقابله با گونه جهش‌یافته کرونا واکسن بسازد»

بیون‌تک می‌تواند در شش هفته برای مقابله با گونه جهش‌یافته کرونا واکسن بسازد
بیون‌تک می‌تواند در شش هفته برای مقابله با گونه جهش‌یافته کرونا واکسن بسازد Copyright Nam Y. Huh/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP-AP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اوگور شاهین می‌گوید واکسن فایزر-بیون‌تک قابلیت ایجاد ایمنی در برابر گونه جهش‌یافته ویروس کرونا، مانند آنچه در بریتانیا مشاهده شده را دارد.

آگهی

در حالی‌که شناسایی گونه جهش یافته ویروس کرونا به نگرانی‌ درباره کارآیی واکسن‌های تولید شده برای مقابله با کووید-۱۹ منجر شده است، اویگو شاهین می‌گوید واکسن فایزر-بیون‌تک امکان ایجاد ایمنی در برابر نوع جدید ویروس را هم دارد و اگر لازم باشد، واکسن جدید را در شش هفته خواهد ساخت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدیرعامل بیون‌تک روز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت: «ما از نظر فنی می‌توانی در شش هفته واکسن جدید را بسازیم. زیبایی فن‌آوری آران‌ای پیام‌رسان این است که ما می‌توانیم مستقیما کار ساخت واکسنی را شروع کنیم که خود را شبیه به ویروس جهش یافته می‌کند.»

آقای شاهین همچنین گفت که معتقد است واکسن تولیدی این شرکت در برابر گونه جهش‌یافته ویروس کارآ است. با این حال برای اطمینان از موثر بودن آن، به پژوهش‌های بیشتری نیاز است.

۴۵ کشور جهان، از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، بریتانیا و ۲۷ عضو اتحادیه اروپا مجوز استفاده از واکسن فایزر-بیون‌تک را صادر کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شورای فتوای امارات: واکسن کرونا حتی با ژلاتین خوک هم مباح است

افزایش بیماری‌های مقاربتی در اروپا؛ مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها هشدار داد

افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا و کووید در کشورهای اروپایی؛ اسپانیا استفاده از ماسک را بررسی می‌کند