حملات سایبری به زیرساخت‌های اطلاعاتی آمریکا؛ پمپئو روسیه را متهم کرد

آژانس امنیت ملی آمریکا
آژانس امنیت ملی آمریکا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مارکو روبیو،‌ نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس سنای آمریکا نیز از حملات سایبری اخیر به عنوان «عملیاتی بزرگ و بی سابقه» نام برد که به ادعای او همچنان ادامه دارد.

آگهی

ایالات متحده آمریکا روز جمعه به صورت رسمی روسیه را به عنوان عامل اصلی حملات سایبری گسترده اخیر بر ضد زیرساخت‌های اطلاعاتی و امنیتی خود معرفی کرد.

مقامات آمریکایی انگشت اتهام را در این خصوص به سوی مسکو نشانه رفته و این کشور را متهم کرده‌اند که پشت حمله بسیار بزرگ سایبری اخیر بوده‌ که به گفته وی اهدافی واقع در کشورهای دیگر را شامل شده است.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جمعه شب در جریان گفتگو با یک شبکه تلویزیونی تاکید کرد: «کار بسیار چشم‌گیری صورت گرفته و به باور من کاملا واضح و مشخص است که روس‌ها پشت این فعالیت بوده‌اند.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد که حمله سایبری اخیر بسیار گسترده بوده و طی آن تلاش شده تا با استفاده از یک نرم‌افزار خاص به درون سیستم‌های رایانه‌ای دولت فدرال نفوذ صورت گیرد.»

این اتهام در حالی مطرح شده که روسیه دست داشتن در این حمله سایبری را قاطعانه تکذیب کرده است. سفیر روسیه در واشنگتن در این خصوص مدعی شد که کشورش در فضای سایبری هیچگونه علمیات تهاجمی را دنبال نمی‌کند.

دامنه حملات سایبری اخیر در ایالات متحده که ابعاد آن بر اساس اطلاعات تازه بدست آمده به تدریج کشف می‌شود، بسیار گسترده بوده و نگرانی‌ها در خصوص خطر جاسوسی و ربودن داده‌های حساس در این کشور را افزایش داده است.

رسانه‌های آمریکایی روز پنجشنبه از انجام حملات سایبری گسترده با منشا و پشتیبانی یک قدرت خارجی بر ضد زیرساخت‌های اطلاعاتی دولت این کشور خبر دادند و اعلام کردند که چندین نهاد حساس از جمله وزارت امنیت داخلی، وزارت خزانه‌داری و سازمان امنیت ملی هسته‌ای آمریکا هدف این حملات واقع شده‌‌‌اند.

برخی منابع خبری در ایالات متحده نیز اعلام کرد‌ه‌اند که اطلاعات حساس و مهمی در جریان این حملات سایبری از مراکزی که مدیریت ذخایر تسلیحات هسته‌ای را بر عهده ‌دارند، ربوده شده است.

مارکو روبیو،‌ نماینده جمهوری خواه و رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس سنای آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز از حملات سایبری اخیر به عنوان «عملیاتی بزرگ و بی سابقه» نام برد که به ادعای او همچنان ادامه دارد.

وی همانند دولت آمریکا که حمله سایبری به چند نهاد حساس را مورد تایید قرار داد از عملیات یاد شده به عنوان تهدیدی جدی برای دولت فدرال، سازمان‌های محلی، زیرساخت‌های مهم و بخش خصوصی در ایالات متحده یاد کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پارلمان اروپا به دنبال تصویب قوانینی برای مقابله با حملات سایبری است

حمله هکر‌ها به شرکت امنیتی سوئدی؛ هزاران سند طبقه‌بندی شده اروپا دزدیده شد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها