فرانسه برای مقابله با پیامدهای گرمایش زمین ۵۰ میلیون اصله نهال غرس می‌کند

محیط زیست در فرانسه
محیط زیست در فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت فرانسه در نظر دارد طرح گسترده درختکاری در این کشور را با مشارکت مدارس دولتی اجرا کند تا سطح آگاهی دانش‌آموزان از گرمایش زمین و تبعات آن افزایش یابد.

آگهی

دولت فرانسه اعلام کرد که در راستای مقابله با گرمایش زمین و افزایش دمای هوا در این کشور برنامه ای ۲۰۰ میلیون یورویی برای درختکاری را اجرا خواهد کرد.

به گفته ژولین دونورماندی، وزیر کشاورزی، مواد غذایی و جنگل های فرانسه ۵۰ میلیون اصله نهال در چهارچوب این طرح کاشته خواهد شد تا این کشور آمادگی بیشتری برای زندگی با آب و هوای گرمتر طی دهه های آینده داشته باشد. این عضو کابینه فرانسه با این حال تاکید کرد که یافتن گونه هایی از درخت های متناسب با روند گرمایش زمین و همچنین نهال ها و بذرهای کافی از درختان «چالش بزرگ» پیش روی اجرای این برنامه است.

ژولین دونورماندی افزود که در این طرح از منابع جنگل ها به شکل «پایدار» استفاده خواهد شد. به نظر می رسد که این وعده وزیر کشاورزی فرانسه در راستای رفع نگرانی آن دسته از هواداران محیط زیست باشد که خواستار عدم دخالت انسان در حیات جنگل ها شده اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دولت فرانسه در نظر دارد طرح گسترده درختکاری در این کشور را با مشارکت مدارس دولتی اجرا کند تا به گفته ژولین دونورماندی سطح آگاهی دانش آموزان از گرمایش زمین و تبعات آن افزایش یابد.

طرح دولت فرانسه برای غرس ۵۰ میلیون اصله نهال در حالی اعلام می شود که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور در نظر دارد تا طرح تغییر قانون اساسی برای افزودن لزوم مبارزه با تغییرات آب و هوایی به ماده اول این قانون را به همه پرسی بگذارد.

کارشناسان هشدار داده اند که سال ۲۰۲۰ میلادی ممکن است تبدیل به گرمترین سالی شود که بشر تاکنون تجربه کرده است. به گفته دانشمندان فعال در اداره نظارت بر تغییرات آب و هوایی وابسته به برنامه کوپرنیک در اتحادیه اروپا ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ گرمترین ماه نوامبر از زمان آغاز ثبت دمای هوا بود. محققان این مرکز همچنین اعلام کرده اند که قاره اروپا پائیز امسال گرمترین پائیز تاریخ خود از زمان آغاز ثبت دمای هوا را تجربه کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موج گرمای کم سابقه و زودرس پس از اسپانیا به دیگر کشورهای اروپایی می‌رسد

محققان: گرمایش زمین انسان را چاق و کم‌هوش می‌کند

گزارش سازمان جهانی هواشناسی: رکورد روزهای به شدت گرم در اروپا سال گذشته شکست