شهرداری پاریس به دلیل انتصاب بیش از حد مدیران زن ۹۰ هزار یورو جریمه شد

ان ایدالگو، شهردار پاریس
ان ایدالگو، شهردار پاریس Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

او همچنین اعلام کرد که به زودی برای دادن چک مربوط به جریمه دولتی، به وزارت خدمات دولتی رفته و تمام زنان مدیر زیردستش را هم با خود به آنجا خواهد برد.

آگهی

شهرداری پاریس به دلیل استخدام بیش از حد زنان در پست‌های بالای مدیریتی در سال ۲۰۱۸، ۹۰ هزار یورو جریمه شد.

ان ایدالگو، شهردار پاریس روز سه شنبه ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) در نشست شورای شهر پاریس با اعلام این موضوع، این تصمیم علیه شهرداری را «پوچ»، «ناعادلانه»، «غیرمسئولانه» و «خطرناک» خواند.

ایدالگو با محکوم کردن این تصمیم دولتی گفت: «همه ما باید موضوع انتصاب زنان را با جدیت و قاطعیت به پیش ببریم زیرا شکاف (جنسیتی) در پست‌های مدیریتی در تمام فرانسه همچنان زیاد است و این عقب‌ماندگی باید جبران شود. بله، برای پیش بردن این موضوع و رسیدن به برابری (جنسیتی) دقیقا باید گام‌ها را پرشتاب‌تر کرد و همچنان زنان بیشتری را به مدیریت گماشت. من حتی دارم نامگذاری خیابان‌ها به نام زنان را هم افزایش می‌دهم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شهردار پاریس همچنین اعلام کرد که در نخستین روزهای سال آینده میلادی برای دادن چک مربوط به جریمه دولتی، به وزارت خدمات دولتی رفته و تمام زنان مدیر زیردستش را هم با خود به آنجا خواهد برد.

بر اساس قانونی موسوم به «سوواده» در فرانسه که در سال ۲۰۱۳ تصویب شد، ترکیب جنسیتی مدیران عالی‌رتبه در سازمان‌های دولتی نباید از نسبت ۴۰ به ۶۰ برای زنان و مردان فراتر رود. شهرداری پاریس به این دلیل جریمه شده است که در سال ۲۰۱۸ ترکیب مدیران عالی‌رتبه زن به مرد در این سازمان، ۱۱ به ۵ بود و به این ترتیب نسبت زنان در این پست‌ها از ۶۰ درصد فراتر رفته و به ۶۹ درصد رسیده بود.

قانون نسبت جنسیتی مدیران در سال ۲۰۱۹ لغو شد، اما جریمه شهرداری چون مربوط به سال ۲۰۱۸ بوده که قانون هنوز وجود داشته، باید پرداخت شود.

ایدالگو روز سه شنبه در مورد قبول پرداخت جریمه گفت: «زیبایی نظام اداری آن است که اصلا مصلحت‌اندیشی در آن نیست و بنابراین ملاحظه‌ای ندارد.»

«املی دومون‌شالن»، وزیر خدمات دولتی فرانسه نیز با یادآوری لغو ماده مورد نظر قانون سوواده در سال ۲۰۱۹ و ضمن تأکید بر «ارزش آرمان زنان»، حمایت خود از ان ایدالگو را در توییتر اعلام کرد و نوشت که پول جریمه پرداخت شده صرف «فعالیت‌های ملموس برای افزایش نقش زنان در پست‌های دولتی» خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبری زنان در عصر دیجیتال؛ آیا شکاف جنسیتی در اروپا از بین می‌رود؟

حداکثر سرعت خودروها در پاریس به ۳۰ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود

نمایش اعتراضی به «خفگی آرام فرهنگی» در خیابان‌های پاریس