آذربایجان و ارمنستان از ادامه کشته و زخمی شدن نیروها در درگیری‌های دوره آتش‌بس خبر دادند

منطقه مورد اختلاف ناگورنو- قره‌باغ
منطقه مورد اختلاف ناگورنو- قره‌باغ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت دفاع آذربایجان روز یکشنبه اعلام کرد که از زمان برقراری آتش‌بس تا کنون چهار تن از نیروهایش کشته شده‌اند. همزمان وزارت دفاع ارمنستان نیز خبر داد که در جریان درگیری شامگاه جمعه، شش جنگجوی منطقه نارگونو-قره‌باغ در درگیری با نیروهای آذربایجان زخمی شدند.

آگهی

وزارت دفاع آذربایجان روز یکشنبه اعلام کرد که از زمان برقراری آتش‌بس در منطقه نارگونو-قره‌باغ تا کنون چهار تن از نیروهایش به دلیل آن چه انجام حملات «مرگبار» از طرف نیروهای ارمنی عنوان شده، کشته شده‌اند.

همزمان وزارت دفاع ارمنستان نیز روز یکشنبه خبر داد که در جریان درگیری شامگاه جمعه، شش جدایی طلب ارمنی در منطقه نارگونو-قره‌باغ طی درگیری با نیروهای آذربایجان زخمی شدند.

وزارت دفاع ارمنستان روز شنبه نیز از وقوع ساعت‌ها درگیری در نزدیکی هادروت با حمایت توپخانه ارتش آذربایجان گزارش داد و مدعی شد که آذربایجان حضور نظامی خود را در منطقه تقویت کرده است.

از زمان حصول توافق صلح، ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.

روسیه در چارچوب توافق آتش‌بس نزدیک به دو هزار نیروی حافظ صلح را در منطقه کوهستانی قره باغ مستقر کرده و وزارت دفاع این کشور روز شنبه گزارش داده بود که آتش‌بس در قره‌باغ نقض شده است.

درگیری نظامی دو طرف از ۲۷ سپتامبر آغاز شد و تا ۱۰ نوامبر ادامه داشت. در نهایت این درگیری با میانجیگری روسیه منجر به برقراری آتش‌بس میان دو طرف شد.

بر پایه این توافق آتش‌بس کنترل آذربایجان بر سه منطقه کَلبَجَر (کارواجار)، آغدام (آکنا) و لاچین (بردزور) به رسمیت شناخته شده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ارتش آذربایجان پیش‌تر اعلام کرده بود که دو هزار و ۷۸۳ سرباز خود را در جریان درگیری با نیروهای ارمنی بر سر منطقه مورد اختلاف ناگورنو- قره‌باغ از دست داده و ۱۰۰ تن از آنها نیز همچنان مفقود هستند. در مقابل وزارت بهداشت ارمنستان نیز از جان باختن دو هزارو ۳۱۷ نیروی نظامی این کشور در جریان درگیری با آذربایجان خبر داده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هشدار آذربایجان به هند و فرانسه در مورد تسلیح ارمنستان؛ الهام علی‌اف: دست به سینه نمی‌نشینیم

خروج صلح‌بانان روس از قره‌باغ؛ آیا مسکو منطقه را به غرب واگذار می‌کند؟

جمهوری آذربایجان دو دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد