کانادا هم واکسن کرونای فایزر-بیون‌تک را تایید کرد

واکسن تولیدی فایزر-بیون‌تک
واکسن تولیدی فایزر-بیون‌تک Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کانادا روز چهارشنبه ۹ دسامبر (۱۹ آذر) مجوز استفاده از واکسن کرونا، تولیدی فایزر-بیون‌تک را برای استفاده عموم تایید کرد. این کشور پس از بریتانیا و بحرین سومین کشوری است که واکسن تولیدی شرکت آمریکایی فایزر و آلمانی بیون‌تک را تایید می‌کند.

آگهی

کانادا روز چهارشنبه ۹ دسامبر (۱۹ آذر) مجوز استفاده از واکسن کرونا، تولیدی فایزر-بیون‌تک را برای استفاده عموم تایید کرد. این کشور پس از بریتانیا و بحرین سومین کشوری است که واکسن تولیدی شرکت آمریکایی فایزر و آلمانی بیون‌تک را تایید می‌کند.

وزارت بهداشت کانادا در اطلاعیه‌ای گفت: «کانادایی‌ها می‌توانند مطمئن باشند که روند بازبینی دقیق بوده است چراکه ما سیستم‌های نظارتی قوی داریم.»

در این بیانیه‌ای آمده است که وزارت بهداشت کانادا و مرکز بهداشت عمومی پس از ورود واکسن به بازار، از نزدیک بر ایمنی آن نظارت می‌کند و در صورت شناسایی هرگونه نگرانی درباره ایمنی، از انجام اقدام‌های لازم دریغ نخواهد کرد.

کانادا قرار است در این ماه حداکثر ۲۴۹ هزار دوز و تا مارس آینده ۴ میلیون دوز واکسن را دریافت کند.

آزمایش‌های بالینی برای بررسی چگونگی واکنش واکسن بیون‌تک-فایزر از ماه ژوئیه با تزریق به ۴۴ هزار داوطلب از چندین کشور مختلف آغاز شد و در نهایت تولید کنندگان اعلام کردند در خصوص کارایی ۹۵ درصدی و بدون عوارض جانبی جدیِ این دارو اطمینان حاصل کرده‌اند.

وزارت بهداشت کانادا اعلام کرد که این واکسن برای استفاده در افراد بالای ۱۶ سال پیش‌بینی شده است با این حال تاکید کرد که فایزر- بیون‌تک در حال انجام آزمایش‌های بالینی بیشتر روی کودکان در سنین مختلف هستند و ممکن است قواعد تغییر کند.

این واکسن پیش از این از سوی بریتانیا تایید شده بود و کار واکسیناسیون در این کشور از روز گذشته آغاز شد. از سوی دیگر پیش بینی می‌شود این واکسن در چند روز آینده در ایالات متحده آمریکا نیز تاییدیه بگیرد.

این درحالیست که در پی دریافت گزارش هایی در مورد واکنش حاد در میان برخی از دریافت کنندگان واکسن کرونای ساخت شرکت‌های فایزر-بیون‌تک، نهاد تنظیم مقررات دارویی و بهداشتی بریتانیا امروز چهارشنبه اعلام کرد که تا روشن شدن نتایج بررسی‌ها، افرادی که سابقه واکنش‌های آلرژیک(حساسیتی) دارند نباید تحت واکسیناسیون قرار بگیرند.

کانادا تاکنون ۲۰ میلیون دوز از این واکسن را خریداری کرده است که با توجه به تزریق دو دوز به هر فرد ۱۰ میلیون از جمعیت این کشور را پوشش می‌دهد. یکی از گزینه‌های این کشور خرید ۵۶ میلیون دوز بیشتر است.

بخش سلامت کانادا در حال بررسی سه واکسن دیگر از جمله واکسن تولیدی شرکت مدرنا نیز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدور فرمان اجرایی ترامپ؛ آمریکایی‌ها در اولویت دریافت واکسن خواهند بود

محموله واکسن‌های کرونا به یکی از بیمارستان‌های نزدیک لندن رسید

شناسایی نخستین مورد ابتلا به سویه بسیار جهش یافته ویروس کرونا در کانادا