فایزر و بایون‌تک خواستار مجوز اتحادیهٔ اروپا برای توزیع واکسن خود شدند

تزریق واکسن آنفلوآنزا در ایتالیا
تزریق واکسن آنفلوآنزا در ایتالیا Copyright آسیوشیتد پرس
Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«اگر همه چیز خوب پیش برود احتمالا واکسیناسیون شهروندان اروپایی پیش از پایان سال آغاز خواهد شد.»

آگهی

شرکت آمریکایی فایزر و شریک آلمانی آن شرکت داروسازی بایون‌تک، اعلام کردند که از آژانس دارویی اروپا خواسته‌اند تا مجوز استفادهٔ مشروط از واکسن کرونای تولید آنها را سریعتر صادر کند.

این شرکت‌ها پیش از این درخواست مشابهی را در آمریکا، بریتانیا، استرالیا،‌ کانادا و ژاپن مطرح کرده‌اند و شرکت بیو‌اِن‌تک اعلام کرده است که اگر واکسنش تأیید شود می‌توان استفاده از آن را پیش از پایان سال ۲۰۲۰ در اروپا آغاز کرد. مسئولان شرکت فایزر و بایون‌تک گفته‌اند که آمادهٔ ارسال واکسن به هرجایی هستند.

این در حالی است که روز گذشته نیز شرکت آمریکایی مُدرنا خبر داد که از مسئولان آمریکا و اتحادیهٔ اروپا خواسته است تا مجوّز استفادهٔ مشروط از واکسن تولیدی این شرکت را صادر کنند.

واکسن فایزر و بایون‌تک که روی ۴۴ هزار نفر آزمایش شده، طبق اعلام مدیران این شرکت‌ها، ۹۵ درصد کارایی داشته و حتی در مورد سالمندان که آسیب‌پذیرترند نیز ۹۴ درصد اثربخش بوده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

از سوی دیگر،‌ آژانس دارویی اروپا اعلام کرد طی جلسه‌ای در ۲۹ دسامبر دربارهٔ واکسن «فایزر و بایون‌تک» تصمیم خواهد گرفت، گرچه سخنگوی این آژانس گفت که این نهاد امکان آن را دارد که تا ۱۲ دسامبر واکسن تولیدی شرکت «مُدرنا» را تأیید کند.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد: «اگر همه چیز خوب پیش برود احتمالا واکسیناسیون شهروندان اروپایی پیش از پایان سال آغاز خواهد شد.» وی با تأکید بر آن که این کار گام بزرگی به‌سوی زندگی عادی خواهد بود از شهروندان اروپا خواست که تا پایان یافتنِ واکسیناسیون مناسب برای از میان بردن این ویروس، همچنان منضبط باقی بمانند.

همچنین یک مقام ارشد اتحادیهٔ اروپا نیز در همین زمینه گفت که تا کنون ۲ میلیون دوزِ واکسن کووید-۱۹ برای شهروندان ۲۷ کشور عضو اتحادیه ذخیره شده که به‌احتمال زیاد، پیش از پایان سال توزیع آن آغاز می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تمام واکسن‌های کشف‌شده و موثر ویروس‌ کرونا؛ واکسن‌ها کی به بازار می‌رسند؟

داروی جدید مقابله با چاقی مفرط در آلمان در پی تقاضای بالا کمیاب شد

دو نفر دیگر پس از مصرف مکمل‌‌های غذایی حاوی «بنی کوجی» در ژاپن جان باختند