اسرائیل از شهروندانش خواست به‌دلیل تهدیدهای امنیتی ایران به بحرین و امارات نروند

اسرائیل از شهروندانش خواست به امارات و بحرین سفر نکنند
اسرائیل از شهروندانش خواست به امارات و بحرین سفر نکنند Copyright Sebastian Scheiner/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شورای امنیت ملی نخست وزیری اسرائیل همچنین به شهروندان این کشور برای سفر به آذربایجان، ترکیه، گرجستان،‌ کردستان عراق و آفریقا توصیه‌های امنیتی ارائه داده است.

آگهی

دولت اسرائیل از شهروندانش خواست تا به‌دلیل تهدیدهای امنیتی از جانب ایران به بحرین و امارات عربی متحده سفر نکنند.

این توصیه در پی تهدید ایران به حمله به اهداف اسرائیلی در پی ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند صنعت هسته‌ای و موشکی این کشور صادر شده است.

با وجود آنکه ایران اسرائیل را به ایفای نقش در این ترور متهم می‌کند، تل آویو واکنشی به این اتهام نشان نداده است.

اسرائیل با میانجیگری ایالات متحده آمریکا در ماه‌های گذشته با بحرین و امارات عربی متحده توافق صلح امضا کرد.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، امضای این توافق، موجی از هیجان را در میان شهروندان اسرائیلی برانگیخته و هزاران گردشگر برای سفر به این دو کشور عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس در ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده اند.

شورای امنیت نخست وزیری اسرائیل شامگاه پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به تهدیدهای اخیر مقام‌های ایرانی و با توجه به سابقه حضور مقام‌های ایرانی در حملات تروریستی در بسیاری از نقاط جهان این نگرانی وجود دارد که ایران به شیوه‌ای مشابه به اهداف اسرائیلی حمله کند.»

این بیانیه همچنین به شهروندان اسرائیلی برای سفر به آذربایجان، ترکیه، گرجستان،‌ کردستان عراق و آفریقا توصیه‌های امنیتی ارائه داده است.

اسرائیل، ایران و حزب‌الله لبنان را به حملات تروریستی علیه شهروندانش در بلغارستان و أرژانتین متهم می‌کند. از سوی دیگر حزب‌الله لبنان در سال ۲۰۰۰ یک سرهنگ پیشین ارتش اسرائیل را در دبی ربود و به لبنان منتقل کرد. این نظامی اسرائیلی در سال ۲۰۰۴ با گروهی از اسرای حزب‌الله مبادله شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسرائیل از شرکت در نمایشگاه دفاعی امارات انصراف داد

صدور مجدد ویزای امارات برای ایرانی‌ها آغاز می‌شود

اسرائیل و مراکش پیمان عادی‌سازی روابط را رسما امضا کردند