واکنش مجلس ایران به ترور فخری‌زاده؛ آیا بازرسی‌های آژانس محدود می‌شود؟

کپی رایت خبرگزاری ایرنا
کپی رایت خبرگزاری ایرنا Copyright IRNA NEWS AGENCY
Copyright IRNA NEWS AGENCY
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایندگان مجلس ایران روز یکشنبه ۹ آذر طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را با ۲۳۲ رای موافق به تصویب رساندند.

آگهی

نمایندگان مجلس ایران روز یکشنبه ۹ آذر طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را با ۲۳۲ رای موافق به تصویب رساندند، طرحی که یک فوریت آن پیشتر در جلسه ۱۲ آبان ماه به تصویب همین مجلس رسیده بود.

به گزارش ایرنا، مجتبی ذوالنوری، نماینده درخواست کننده دو فوریت برای طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: «۸ طرحی که سایر نمایندگان در رابطه با خروج از NPT و اصلاحات برجام داشتند، دراین طرح دیده شده و در آن مسیری برای تعطیل کردن تعهداتی که تاکنون اجرا کرده‌ایم، پیش بینی شده و در پایان نیز طبق ماده ۹ جرم انگاری شده تا این قانون ضمانت اجرایی داشته باشد.»

در بخشی از طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم»، دولت موظف شده تا ظرف دو ماه از تصویب این قانون، دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.

سلیمی:‌ بازرسی‌های آژانس پاس گل‌ به ترور است

علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «پاس گل هایی که ما در بحث بازرسی‌ها به آژانس می‌دهیم هیچ نتیجه مثبتی برای ما نداشته و تنها ثمرش ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان بوده است.»

به گفته این نماینده مجلس «طرح لغو اجرای پروتکل الحاقی» در همین هفته در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت و به همین خاطر ممکن است صحن مجلس یک جلسه بیشتر داشته باشد.» این طرح به لغو بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران می‌پردازد.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس پس از تصویب دو فوریت طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم» اعلام کرد که این طرح «ان شالله در نشست آتی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا در حقیقت هم کشور در بُعد امکانات صنعت هسته‌ای تقویت شده و هم جلوی یاوه‌گویی‌ها و اقدامات تروریستی دشمنان گرفته شود.»

نمایندگان مجلس ایران پس از تصویب دو فوریت این طرح شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران: ماهانه ۹ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصدی تولید می‌کنیم، اتحادیه اروپا به تعهداتش عمل کند

ترور در ایران و تولید شراب در کرانه باختری؛ نتانیاهو از این موج‌های خبری چه نفعی می‌برد؟

تصاویر اهدای نشان به فخری‌زاده همزمان با کشمکش بر سر برجام در ایران منتشر شد