خبرنگار هلندی به نشست ویدئویی و محرمانه وزرای دفاع اتحادیه اروپا نفوذ کرد

یکی از نشست‌های ویدئویی مقامات اتحادیه اروپا
یکی از نشست‌های ویدئویی مقامات اتحادیه اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جوزپ بورل خطاب به این خبرنگار گفت: «می دانی که عملی مجرمانه است نه؟ بهتر است قبل از اینکه پلیس سر برسد از نشست بیرون بروی.»

آگهی

یک خبرنگار هلندی روز جمعه موفق شد تا به نشست مجازی و محرمانه وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا نفوذ کند.

دانیل ورلان، خبرنگار شبکه «آر تی ال نیوز» (RTL Nieuws) پس از آنکه آنک بایلولد، وزیر دفاع هلند به اشتباه کدهای شناسه و رمز ورود به تماس ویدئویی وزرای دفاع کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حساب توئیترش منتشر کرد توانست وارد این نشست شود.

این خبرنگار که حوزه فناوری را پوشش می‌دهد پس از ورود به جلسه با حالتی شگفت زده برای وزرای دفاع اتحادیه اروپا دست تکان داد. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حضور این خبرنگار در نشست مجازی و محرمانه وزرای دفاع این اتحادیه خطاب به او گفت: «می دانی که وارد نشستی محرمانه شده‌ای؟»

دانیل ورلان در پاسخ به جوزپ بورل گفت که از حضور سرزده در نشست ویدئویی و محرمانه وزرای دفاع اتحادیه اروپا متاسف است و نشست ویدئویی را ترک خواهد کرد. جوزپ بورل خطاب به او گفت: «می‌دانی که عملی مجرمانه است نه؟ بهتر است قبل از اینکه پلیس سر برسد از نشست بیرون بروی.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این خبرنگار هلندی در نهایت در حالی که وزرای دفاع اتحادیه اروپا را از حضور سرزده خود به خنده انداخته بود از تماس ویدئویی آنها خارج شد.

هنوز مشخص نیست که آیا دانیل ورلان بابت تلاش موفقیت آمیزش برای ورود به نشست مجازی و محرمانه وزرای دفاع اتحادیه اروپا تحت تعقیب قرار خواهد گرفت یا خیر. با این حال این حادثه پرسش‌هایی جدی درباره میزان امنیت نشست‌های ویدئویی اتحادیه اروپا در دوران شیوع ویروس کرونا به وجود آورده است.

مارک روته، نخست وزیر هلند در واکنش به این حادثه ضمن توبیخ شفاهی وزیر دفاع کشورش گفت که این رویداد نشان می‌دهد «وزراء تا چه حد باید هنگام استفاده از توئیتر محتاط باشند.»

یک منبع آگاه در اتحادیه اروپا نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است که نشست مجازی روز جمعه به دنبال نفوذ ناگهانی دانیل ورلان فورا نیمه کاره رها شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجارهای اسرارآمیز در هلند؛ سه فروشگاه لهستانی طی دو روز در نزدیکی آمستردام منفجر شدند

اتحادیه اروپا با پذیرش نقایص، راه تدوین دکترین دفاعی مستقل را هموار کرد

۱۰ کشور قوی و ضعیف از نظر امنیت سایبری؛ ایران در کدام گروه جای می‌گیرد؟