مرد نگون‌بخت پس از ابتلا به مالاریا، تب دنگی و کرونا با نیش مار فلج و نابینا شد

مار شاه کبرا
مار شاه کبرا Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پسر این مرد بریتانیایی می‌گوید با توجه به ابتلای قبلی پدرش به بیماری‌های مالاریا، تب دنگی و اخیرا کووید۱۹، خبر بستری شدن او به دلیل نیش مار شاه‌کبرا «باور نکردنی» است

آگهی

یک مرد بریتانیایی که پیش از این از بیماری‌های مالاریا و تب دنگی جان سالم به در برده و به تازگی نیز به کووید۱۹ مبتلا شده بود، حالا بر اثر نیش مار شاه‌کبرا فلج و نابینا شده است.

به گزارش رسانه‌های بریتانیا یک مار شاه‌کبرا در شمال‌غرب هند این مرد را که «ایان جونز» نام دارد نیش زده است. او اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری است؛ مار شاه‌کبرا درازترین مار سمی جهان محسوب می‌شود.

ایان جونز که پیش از این در بخش بهداشت و درمان فعالیت می‌کرده، طی ماههای گذشته مسئول یک شرکت فعال در بخش امور اجتماعی در هند بود. 

پسر این مرد بریتانیایی به رسانه‌ها گفته است که خانواده ایان جونز به دلیل ابتلای پدرش به ویروس کرونا نگران حال او بودند. وی افزود که برای خانواده ایان جونز با توجه به ابتلای قبلی پدرش به بیماری‌های مالاریا و تب دنگی و اخیرا کووید۱۹، خبر بستری شدن او به دلیل نیش مار شاه‌کبرا «باور نکردنی» است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سم مار شاه‌کبرا اغلب بر سیستم عصبی بدن انسان تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل منجر به درد شدید، اختلال در بینایی، سرگیجه، خواب آلودگی و در برخی موارد فلج کامل می‌شود. تخمین زده می‌شود که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد از افرادی که مار شاه‌کبرا آنها را می‌گزد جان خود را از دست بدهند.

پسر ایان جونز در گفتگو با رسانه‌های بریتانیایی اظهار امیدواری کرده که نابینایی و فلج بدن پدرش «موقتی» باشد. گروهی از همکاران این مرد بریتانیایی کارزاری اینترنتی را برای کمک به هزینه درمان او راه اندازی کرده‌اند.

تب دنگی یک بیماری ویروسی و استوایی است که بر اثر نیش پشه منتقل می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خون اسب چطور انسان را از نیش مار نجات می‌دهد؟

مشاهده لارو پشه عامل تب دنگی در بندرعباس؛ «سواحل از مناطق پرخطرند»

نوشیدن خون مار کبرا در تمرین نظامی تفنگداران دریایی آمریکا در تایلند