مقایسه تدابیر مرکل علیه کرونا با حکومت نازی؛ تظاهرات «ضد ماسک‌ها» در برلین

تظاهرات «ضدماسک‌ها» در برلین
تظاهرات «ضدماسک‌ها» در برلین Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز چهارشنبه در مرکز برلین دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را متهم کردند که با وضع محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به دنبال ایجاد «دیکتاتوری» است.

آگهی

پلیس آلمان روز چهارشنبه برای متفرق کردن شرکت کنندگان در تظاهرات علیه محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در برلین به استفاده از ماشین آبپاش متوسل شد. 

تظاهرکنندگان که تعداد آنها بین پنج تا ۱۰ هزار نفر تخمین زده شده است از استفاده از ماسک خودداری کرده بودند. ماموران پلیس پیش از متفرق کردن تظاهرکنندگان چند بار با بلندگو از آنها خواستند که موازین بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را رعایت کنند. در نهایت اما پلیس تصمیم به متفرق کردن تظاهرکنندگان گرفت. 

شرکت کنندگان در تظاهرات روز چهارشنبه در مرکز برلین دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را متهم کردند که با وضع محدودیت ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به دنبال ایجاد «دیکتاتوری» است. آنها اقدام دولت کنونی آلمان را مشابه تصمیم حکومت نازی ها در سال ۱۹۳۳ ارزیابی می کردند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مقایسه اعمال محدودیت ها برای جلوگیری از شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» با اعطای قدرت تام به آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی در سال ۱۹۳۳ اعتراض برخی از سیاستمداران آلمانی از جمله اولاف شولتس، معاون صدراعظم و هایکو ماس، وزیر خارجه را بر انگیخت. 

تظاهرات برلین در حالی برگزار شد که پارلمان آلمان قرار است روز چهارشنبه لایحه دولت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را که در آن به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اشاره شده است تصویب کند. مخالفان محدودیت ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به دلیل مخالفت اکثر آنها با استفاده از ماسک به «ضدماسک ها» معروف شده اند. 

حدود ۲۰ هزار نفر از معترضان به محدودیت های اعمال شده حدود ۱۰ روز پیش در شهر لایپزیگ در شرق آلمان نیز تظاهرات کرده بودند. برگزاری تظاهرات لایپزیگ که به خشونت کشیده شد بحث های زیادی را در جامعه آلمان پیرامون برپایی تجمع ها در دوران شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» به دنبال داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پژوهش جدید: ماسک زدن مصونیت کرونایی چندانی نمی‌آورد اما همچنان بزنید

مخالفان استفاده از ماسک در مرز آلمان و سوئیس زنجیره انسانی تشکیل دادند

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد