لنگه کفش ماری آنتوانت، ملکه پیشین فرانسه در حراجی ۴۴ هزار یورو فروخته شد

کفش ماری آنتوانت، ملکه پیشین فرانسه در حراجی به فروش رفت
کفش ماری آنتوانت، ملکه پیشین فرانسه در حراجی به فروش رفت Copyright AFPعکس ماری آنتوانت از ویکی‌پدیا و عکس کفش به فروش رفته از خبرگزاری فرانسه
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ملکه ماری‌آنتوانت، همسر اتریشی لویی شانزدهم بود که بعد از انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۹۳ میلادی به دست انقلابیون در میدان کنکورد پاریس با گیوتین اعدام شد.

آگهی

یک لنگه کفش متعلق به ماری آنتوانت، ملکه پیشین فرانسه در ۲۵۰ سال پیش، روز یکشنبه ۲۵ نوامبر (۲۵ آبان) در یک حراجی به قیمت ۴۳ هزار و ۷۵۰ یورو فروخته شد.

این لنگه کفش ظریف سفید رنگ که از جنس پارچه ابریشم و چرم بز است و در زمان خود یکی از شیک‌ترین کفش‌ها به شمار می‌رفته، در حراجی «اوزنا» در شهر ورسای واقع در نزدیکی پاریس با قیمت پایه ۸ تا ۱۰ هزار یورو پیشنهاد شده بود. نام خریدار این کفش اعلام نشده ولی مرکز حراجی ورسای فرانسه گفته که خریدار آن «خارجی» بوده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

طول این کفش ۲۲.۵ و ارتفاع پاشنه‌اش ۴.۷ سانتی‌متر است و شماره آن با مقیاس امروزی ۳۶ است. ماری آنتوانت این کفش را با لنگه دیگرش به زنی از دوستان ندیمه‌اش هدیه داده بود. دوست ندیمه ملکه در سال ۱۸۱۳ مرد و لنگه راست آن کفش نزد خانواده‌اش باقی ماند.

ملکه ماری‌آنتوانت، همسر اتریشی لویی شانزدهم بود که بعد از انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۹۳ میلادی به دست انقلابیون در میدان کنکورد پاریس با گیوتین اعدام شد. همسر او نیز ۹ ماه پیش از آن با گیوتین اعدام شده بود. شخصیت ماری آنتوانت به عنوان زنی با نفوذ که تلاش کرد اصلاحاتی را در نظام سلطنتی فرانسه ایجاد کند و در نهایت قربانی شد، در بردارنده پرسش‌ها و کنجکاوی‌های تاریخی بسیاری است.

در ماه مه سال جاری یک چمدان از برخی اشیاء به جا مانده از مراسم تاجگذاری لویی شانزدهم در سال ۱۷۷۵ در حراجی به فروش رفته بود. در ماه ژوئن نیز یک نامه محرمانه دستنویس که ماری آنتوانت به فردی به «کنت فرسن» فرستاده شده بود در اتریش کشف شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لباس آخرین اجرای امی واینهاوس بیش از ۲۱۰ هزار یورو به فروش رفت

رازگشایی از خط‌خوردگی نامه‌های ماری‌آنتوانت به معشوق خود پس از ۲۳۰ سال

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند