کرونا در اروپا؛ فرانسه همزمان بیشترین آمار مبتلایان و تعداد تست را دارد

کرونا در فرانسه
کرونا در فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دلیل اصلی بالا رفتن آمار کرونا در اروپا به ویژه در فرانسه، فرا رسیدن موج دوم همه‌گیری با شدت و وسعت بیشتر از ابتدای ماه اکتبر بوده است.

آگهی

مجموع شمار مبتلایان به کووید۱۹ در کشورهای اروپایی از آغاز شیوع این بیماری تا کنون به بیش از ۱۴ میلیون نفر رسیده است و در این میان فرانسه با نزدیک به دو میلیون مبتلا، بدترین وضعیت را دارد.

نظام آمارگیری و نیز شمار تست‌های کرونا در کشورهای اروپایی با یکدیگر متفاوت است، اما با این حال تقریبا تمام این کشورها از نظر شیوع کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارند و در بیشتر آنها در حال حاضر مقررات سختگیرانه کرونایی نظیر قرنطینه کامل یا پاره وقت را برقرار کرده‌اند.

دلیل اصلی بالا رفتن آمار کرونا در اروپا به ویژه در فرانسه، فرا رسیدن موج دوم همه‌گیری با شدت و وسعت بیشتر از ابتدای ماه اکتبر است. تحلیل‌گران آمار بهداشتی اروپا بر این باورند که لغو قرنطینه و دیگر مقررات کرونایی عامل اصلی فراگیری موج دوم بوده است. شمار مبتلایان به کووید۱۹ در فرانسه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به یک میلیون و ۸۶۵ هزار و ۵۳۸ نفر رسیده و مجموع آمار جان‌باختگان کرونا در این کشور نیز به ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر گذشته است. به این ترتیب فرانسه در رده چهارم کشورهای کرونازده جهان قرار گرفته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آمار کرونا در فرانسه از همان زمان برداشته شدن تدریجی قرنطینه در ماه اوت، رو به فزونی نهاد و دولت این کشور مجبور شد که به عنوان دومین کشور اروپایی پس ایرلند، مجددا قرنطینه اعلام کند.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه قرار است عصر امروز پنج شنبه ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) با شرکت در یک نشست مطبوعاتی، ضمن ارائه آخرین گزارش‌ها از دومین هفته قرنطینه کرونایی، احتمالا تصمیم تازه دولت این کشور برای اجرای مقررات سختگیرانه‌تری را اعلام کند.

بیشترین آمار تست اروپا

یکی از دلایل بالا رفتن آمار موارد مثبت کووید۱۹ در فرانسه، افزایش چشمگیر موارد تست پی‌سی‌آر در این کشور بوده است. فرانسه هم اکنون با انجام حدود دو میلیون تست در هفته دارای بالاترین آمار در این زمینه در اروپاست.

با این حال اگر درصد موارد مثبت کووید۱۹ در نظر گرفته شود، آمار ابتلا در فرانسه به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار بالاتر است. یعنی آمار بالای کرونا در این کشور تنها به دلیل زیاد بودن آزمایش‌ها نیست. آمار تست کووید۱۹ در آلمان نیز مانند فرانسه بالاست، اما در حالی که موارد مثبت به کل موارد تست‌شده در فرانسه ۱۱.۵ درصد است، در آلمان تنها نتیجه آزمایش ۱.۴ درصد افرادی که تست کرونا می‌دهند، مثبت اعلام می‌شود.

بیشترین آمار سرانه اروپا در بلژیک

آمار سرانه ابتلا به کرونا در اروپا چندان به شمار کلی آن ارتباطی ندارد. اگر شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای اروپایی را بر جمعیت آنها تقسیم کنیم، بلژیک از این لحاظ بدترین وضعیت را خواهد داشت. در حال حاضر به طور متوسط از هر یک میلیون نفر جمعیت بلژیک ۴۳ هزار و ۳۴۸ مورد مثبت ابتلا به کرونا وجود دارد.

آسوشیتدپرس
کرونا در بلژیکآسوشیتدپرس

جمهوری چک، لوکزامبورگ، اسپانیا و فرانسه به ترتیب کشورهای بعدی در فهرست شمار نسبی مبتلایان کرونا در اروپا هستند.

سایر کشورهای اروپایی

آمار مبتلایان کرونا در اسپانیا به یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۹۳ نفر رسیده و این کشور در جدول آمار مبتلایان در کشورهای اروپایی بعد از فرانسه در رده دوم قرار دارد. اسپانیا در جدول جهانی هم ششم است و تا کنون ۴۰ هزار و ۱۰۵ نفر از کووید۱۹ در در این کشور از کرونا جان باخته‌اند.

شمار مبتلایان به کووید۱۹ در بریتانیا نیز به یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۷۲۵ نفر و جان‌باختگان به ۵۰ هزار و ۳۶۵ نفر رسیده است.

دولت ایتالیا شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از ابتدا تا کنون را یک میلیون و ۲۸ هزار و ۴۲۴ نفر و میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس را ۴۲ هزار و ۹۵۳ مورد اعلام کرده است.

چهار کشور اروپایی فرانسه، اسپانیا، بریتانیا و ایتالیا در جدول جهانی کشورهای دارای بالاترین آمار مبتلایان کرونا در میان ده کشور نخست هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخمصه کرونا در فرانسه؛ نگرانی از «انفجار اجتماعی» و افسردگی ۲۰٪ جمعیت

اروپا بدنبال محدودیت‌های سختگیرانه علیه کرونا؛ احتمال قرنطینه سراسری در فرانسه و آلمان

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان