نخست وزیر اسلوونی پیش از اعلام رسمی دونالد ترامپ را رئیس جمهور آینده دانست

نخست وزیر اسلوونی
نخست وزیر اسلوونی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یانژ یانشا، نخست وزیر اسلوونی در صفحه توییتر خود نوشت که مردم آمریکا بار دیگر به دونالد ترامپ و مایک پنس رای داده اند و مثل روز روشن است که آقای ترامپ پیروز انتخابات شده است.

آگهی

ِیانژ یانشا، نخست وزیر اسلوونی، در اولین ساعات چهارشنبه اعلام کرد که «بی تردید دونالد ترامپ» برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

این درحالی است که تاکنون هیچ اعلام رسمی درباره پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشده است و تحلیلگران انتظار دارند نتیجه نهایی انتخابات روز جمعه مشخص شود.

آقای یانشا در صفحه توییتر خود نوشت: « مثل روز روشن است که آمریکایی ها به دونالد ترامپ و مایک پنس برای چهارسال دیگر رای داده اند.» به گفته نخست وزیراسلوونی: « هرگونه تاخیر در اعلام پیروزی دونالد ترامپ تنها پیروزی رئیس جمهوری آینده ایالات متحده را محکم تر و قاطع تر خواهدکرد.»

نخست وزیر این کشور کوچک اروپایی عضو اتحادیه اروپا که بخشی از یوگسلاوی سابق است، پیشاپیش این پیروزی را به حزب جمهوریخواه آمریکا تبریک گفت.

سخنان نخست وزیر اسلوونی باردیگر نشان می دهد تا چه اندازه رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا درباره انتخابات ریاست جمهوری و پیروز آن اختلاف نظردارند. اسلوونی از ماه مه سال ۲۰۰۴ عضو اتحادیه اروپا و از سال ۲۰۰۷ میلادی در کنار دیگر کشورهای منطقه مالی یورو قرارگرفته است.

نباید از یاد برد که همسر دونالد ترامپ، ملانیا،  اهل اسلوونی است و برخی از شهروندان این کشور پس از پیروزی دونالد ترامپ چهار سال پیش جشن گرفتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات پارلمانی اسلوونی؛ برآوردها حاکی از شکست راست‌گرایان حاکم است

توئیتِ جنجالی نخست وزیر اسلوونی خشم پارلمان اروپا را برانگیخت

ترامپ: تا جایی که به من مربوط است، انتخابات را برده‌ایم