پروازهای هفتگی شرکت هواپیمایی ترکیش بین تبریز و استانبول از سر گرفته شد

شرکت هواپیمایی ترکیش
شرکت هواپیمایی ترکیش Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رامین آذری، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی ایران گفت که پروازهای شرکت هواپیمایی ترکیش در مسیر استانبول-تبریز- استانبول دورباره از سر گرفته می‌شود. این اتفاق در حالی می‌افتد که پیش از این پروازهای این شرکت هواپیمایی پس از وقفه‌ای حدودا ۸ ماهه بین استانبول و تهران از سرگرفته شد.

آگهی

رامین آذری، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی ایران گفت که پروازهای شرکت هواپیمایی ترکیش در مسیر استانبول-تبریز- استانبول دورباره از سر گرفته شد. این اتفاق در حالی می‌افتد که پیش از این پروازهای این شرکت هواپیمایی پس از وقفه‌ای حدودا ۸ ماهه بین استانبول و تهران از سرگرفته شده بود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «این پروازها در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه هر هفته در مسیر استانبول به تبریز و برعکس انجام می‌شود.»

تمام پروازهای تجاری بین ایران و ترکیه از اواخر فوریه گذشته (اوایل اسفند ۱۳۹۸) به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران به حالت تعلیق درآمده بود و تنها شرکت‌های مسافرتی ایران می‌توانستند با شرط ورود بدون مسافر، مسافران ایرانی را از ترکیه بازگردانند.

با این حال دو هفته پیش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ایران درباره پروازهای بین تهران و استانبول گفته بود که «با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده، هر روز یک پرواز توسط یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و هم چنین یک پرواز روزانه توسط شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز بین تهران و استانبول انجام خواهد شد، بدین ترتیب درواقع روزی دو پرواز توسط شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و ترکیه انجام می‌شود.»

از سوی دیگر طبق گفته برخی از رسانه‌های اقتصادی ایران، پروازهای ترکیش تهران و استانبول از هفته آینده افزایش پیدا می‌کند. پروازهای دیگر شرکت های هواپیمایی ترکیه نظیر پگاسوس هم به تهران برقرار است.

همچنین طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی ایران شرکت‌های هواپیمایی ایران از اول آبان موظف شدند تا پروازهای خود را با ۶۰ درصد ظرفیت انجام دهند. این اقدام برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل هواپیما انجام می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چه کشورهایی بزرگترین خریداران ملک مسکونی در ترکیه هستند؟

ترکیه مقررات جدید ورود ایرانی‌ها به خاک خود را اعلام کرد

قانون تشدید کنترل شبکه‌های اجتماعی در ترکیه اجرایی شد