کشورهای اروپایی محدودیت‌های جدید را برای مقابله با موج دوم کرونا اجرایی کردند

موج دوم شیوع ویروس کرونا در اروپا
موج دوم شیوع ویروس کرونا در اروپا Copyright آسیوشیتد پرس
Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جمهوری چک مدارس و بارها را تعطیل کرده است، هلند دستور تعطیلی کافه‌ها و رستوران‌ها را داده است و احتمال دارد فرانسه به سمت قرنطینه یا قوانین منع تردد پیش برود، این‌ها بخشی از اقدام‌هایی است که دولت‌های اروپایی برای مهار موج دوم شیوع کرونا انجام داده‌اند یا در فکر آن هستند.

آگهی

جمهوری چک مدارس و بارها را تعطیل کرده است، هلند دستور تعطیلی کافه‌ها و رستوران‌ها را داده است و احتمال دارد فرانسه به سمت قرنطینه یا قوانین منع تردد پیش برود، این‌ها بخشی از اقدام‌هایی است که دولت‌های اروپایی برای مهار موج دوم شیوع کرونا انجام داده‌اند یا در فکر آن هستند.

قرنطینه محدود در هلند از ساعت ۲۲ امشب به وقت محلی اجرایی می‌شود. همچنین قرار است امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه اقدام‌های جدید برای کنترل شیوع کووید-۱۹ را امشب به طور عمومی اعلام کند. منطقه کاتالونیای اسپانیا نیز اقدام‌ها موقت را در نظر گرفته است.

شمار موارد ابتلا در سراسر اروپا در حال افزایش است به طور مثال روسیه ۱۴ هزار و ۳۲۱ مورد ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته را گزارش کرده است و همزمان در این مدت ۲۳۹ نفر نیز در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند.

آلمان نیز نخستین بار از آوریل گذشته بیش از ۵ هزار مورد ابتلا را ثبت کرده است. همچنین در ۴۷ منطقه این کشور میزان ابتلا به میانگین بیش از ۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

مقام‌های آژانس بهداشت عمومی آلمان از «افزایش سریع انتقال» صحبت می‌کنند.

آیا در فرانسه قوانین منع رفت و آمد برقرار خواهد شد؟

باید کمی صبر کرد تا سخنان امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه آغاز شود اما به نظر می‌رسد که هیچ چیز منتفی نباشد. در عین حال ماکرون به مانند سایر رهبران اروپایی تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا از بازگشت قرنطینه به فرانسه جلوگیری کند.

گزارش‌های زیادی وجود دارد که در جلسه سه‌شنبه کابینه درباره اعمال قوانین منع رفت و آمد بحث شده است اما هنوز مشخص نیست این موضوع شامل چه مواردی است. شبکه خبری ب‌اف‌ام ت‌ وی گزارش داد که پاریس و لیل به‌عنوان شهرهایی بودند که در جلسه درباره اعمال قانون منع رفت و آمد شبانه مورد بررسی قرار گرفتند.

این نوع اقدام‌ها شامل ممنوعیت تردد شبانه به جز موارد استثنا و محدود است و از سوی نیروهای پلیس اجرایی می‌شود.

آسوشیتدپرس
امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه امشب درباره آخرین تصمیم‌ها برای مقابله با کرونا در این کشور حرف می‌زندآسوشیتدپرس

جاهای دیگر چه وضعیتی دارند؟

قرنطینه محدود سه هفته‌ای از روز سه‌شنبه در جمهوری چک آغاز شد و طبق آن مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی، بارها و کلوب‌های شبانه تعطیل شدند. از اول مارس تا کنون هزار و ۱۱۰ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در این کشور اتفاق افتاده است. این در حالی است روز چهارشنبه بیش از ۸ هزار مورد ابتلای جدید در این کشور گزارش شد.

طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا، جمهوری چک با ۵۸۱.۳ مورد ابتلا در هر ۱۰۰ هزار نفر، بالاترین میزان ابتلا را در اروپا در دو هفته گذشته داشته است.

ایرلند شمالی در بریتانیا از روز دوشنبه به مدت دو هفته مدارس را تعطیل می‌کند.

هلند نیز اقدام‌های جدید سخت‌گیرانه را در پیش گرفته است. این کشور که در هفته گذشته با افزایش چشمگیر موارد ابتلا روبرو شد، بارها، رستوران‌ها و کافه‌ها را به مدت چهار هفته تعطیل کرد و فروش الکل نیز پس از ساعت ۲۰ ممنوع است.

لهستان نیز تنها در یک شبانه روز ۱۱۶ مورد فوتی را گزارش کرد که بالاترین رقم از ابتدای شیوع همه‌گیری در این کشور است.

مقام‌های بلژیکی نیز هشدار داده‌اند که در صورت ادامه روند فعلی، تمام دو هزار تخت مراقبت‌های ویژه این کشور تا اواسط ماه نوامبر پر می‌شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان جهانی بهداشت: تا کنون حدود ۱۰ درصد از جمعیت جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد

انسان‌ها چگونه بدون واکسن زنده‌ ماندند؟