واکنش پوتین به اظهارات ضد روسی بایدن: به لفاظی دموکرات‌ها عادت داریم

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه(راست) و جو بایدن، معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا(پشت به تصویر)؛ مسکو؛ ۲۰۱۱
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه(راست) و جو بایدن، معاون وقت ریاست جمهوری آمریکا(پشت به تصویر)؛ مسکو؛ ۲۰۱۱ Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ولادیمیر پوتین با یادآوری آنچه که «لفاظی‌های ضد روسیه» توسط نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توصیف کرد، گفت که هنوز نسبت به امکان همکاری با آقای بایدن در صورت پیروزی در انتخابات سوم نوامبر(۱۳ آبان) خوش‌بین است.

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با یادآوری آنچه که «لفاظی‌های ضد روسیه» توسط نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توصیف کرد، گفت که هنوز نسبت به امکان همکاری با آقای بایدن در صورت پیروزی در انتخابات سوم نوامبر(۱۳ آبان) خوش‌بین است.

آقای پوتین در جریان سخنانی که از چهارشنبه‌شب از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی جاری در ایالات متحده گفت: «تا آنجا که به کاندیدای حزب دموکرات مربوط می‌شود، همچنان شاهد سردادن شعارهای ضد روسیۀ بسیار تندی هستیم، متأسفانه، این لفاظی‌ها دیگر برای ما عادی شده است.»

آقای بایدن در اظهارات اخیر خود روسیه را دشمنی قلمداد کرده بود که به دنبال فروپاشی ناتو و ایجاد تغییر اساسی در اروپا است. نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکاهمچنین به حامیان خود وعده داده بود که جلوی اجرای این برنامه‌های روسیه را خواهد گرفت.

البته ولادیمیر پوتین در ادامه سخنان خود از اظهار آمادگی آقای بایدن برای دستیابی به توافق جدید به منظور محدود کردن گسترش سلاح‌های استراتژیک میان دو کشور استقبال کرد و آن را یک محور مهم برای همکاری‌های آینده توصیف کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

توافق‌نامه توسعه تسلیحات هسته‌ای بین واشنگتن و مسکو در ماه فوریه منقضی می‌شود و گفتگوهای دو طرف برای تمدید آن هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شایعه بیماری پوتین و بررسی مصونیت مادام‌العمر روسای جمهور سابق روسیه

ترامپ یا بایدن؛ پیشگویان درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه می‌گویند؟

چرا داعش به روسیه حمله کرد؟