مقررات کرونایی در کانادا؛ پلیس کبک با ورود به منازل مانع مهمانی می‌شود

پلیس در کانادا (عکس تزئینی است)
پلیس در کانادا (عکس تزئینی است) Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ساکنان مناطقی از استان کبک که از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز (پرخطر) تشخیص داده شده‌اند از روز پنجشنبه به مدت دستکم ۲۸ روز اجازه دعوت از مهمان به خانه‌های خود را نخواهند داشت.

آگهی

فرانسوا لوگو، رئیس دولت محلی استان کبک در کانادا می گوید پلیس برای اطمینان از رعایت محدودیت وضع شده مبنی بر ممنوعیت برگزاری جشن و مهمانی در منازل می تواند به سرعت حکم تفتیش خانه ها را دریافت کند.

ساکنان مناطقی از استان کبک که از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز (پرخطر) تشخیص داده شده اند از روز پنجشنبه به مدت دستکم ۲۸ روز اجازه دعوت از مهمان به خانه های خود را نخواهند داشت. شهرهای مونترال و کبک از جمله مناطق قرمز از نظر شیوع بیماری «کووید ۱۹» هستند.

به گفته فرانسوا لوگو پلیس در صورتی که مشکوک به حضور مهمان در خانه ای شود از صاحب خانه درخواست خواهد کرد تا برای کنترل رعایت محدودیت های اعمال شده وارد منزل شود. ماموران در صورت عدم موافقت صاحب خانه می توانند به سرعت به صورت الکترونیکی حکم تفتیش منزل را از یک قاضی دریافت کنند. به این ترتیب آنها بدون موافقت صاحب خانه هم اجازه ورود به منزل را خواهند داشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بنا به گفته مقامات کبک شرکت کنندگان در گردهمایی های خصوصی غیرقانونی هزار دلار کانادا (معادل ۶۴۰ یورو) جریمه خواهند شد.

مقامات بهداشتی کبک از گردهمایی های خصوصی به عنوان یکی از منشاءهای اصلی افزایش آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این استان یاد می کنند.

شمار مبتلایان جدید به بیماری «کووید ۱۹» در استان کبک روز چهارشنبه برای دومین بار طی چند روز اخیر از ۸۰۰ نفر فراتر رفت. استان کبک حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تشدید محدودیتهای کرونایی در اروپا؛ ایران در ثبت میزان مرگ و میر روزانه رکورد زد

آکسفام: بیش از نیمی از واکسن‌های کرونا تنها برای ۱۳ درصد جمعیت جهان خواهد بود

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند