وقتی زندگی در یک خودرو خلاصه می‌شود؛ جمع کمپرهای ایرانی در کاخ نیاوران

یورونیوز فارسی
یورونیوز فارسی Copyright EURONEWS
Copyright EURONEWS
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

خودروهای کمپر شیوه تازه‌ای از زندگی مختصر و خلاصه در یک خودرو را نشان می‌دهد که در آن افراد اغلب در همان ماشین برای ماه‌ها زندگی و سفر می‌کنند. این شیوه سفر و زندگی در ایران نیز مانند دیگر کشورهای جهان سال‌هاست که طرفدارانی دارد.

آگهی

کلوپ کمپینگ و کاروانینگ ایران امروز پنجشنبه، سوم مهر با نمایش بیش از ۵۰ دستگاه خودرو مسافرتی (کمپر) در فضای کاخ نیاوران رسما آغاز به کار کرد.

خودروهای کمپر شیوه تازه‌ای از زندگی مختصر و خلاصه به یک خودرو را نشان می‌دهد که در آن افراد اغلب در همان ماشین برای ماه‌ها زندگی و سفر می‌کنند. این شیوه سفر و زندگی در ایران نیز مانند دیگر کشورهای جهان سال‌هاست که طرفدارانی دارد.

به گزارش ایسنا «این کلوپ با مجوز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راه‌اندازی شده است.»

EURONEWS
یورونیوز فارسیEURONEWS

سفر با کمپرها و کاروان‌ها یک سبک سفر است که تعداد آن‌ در ایران درحال افزایش است.

کمپرها عنصری موثر در رونق گردشگری روستایی و بوم‌گردی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در راه‌اندازی این کلوپ تاکید کرده است که نمایش این وسیله‌های نقلیه مسافرتی «به عنوان عنصری موثر در رونق گردشگری به ‌ویژه گردشگری روستایی، بوم‌گردی و طبیعت‌گردی در دوران کرونا و تشویق گردشگران و مردم به آغاز سفرهای زمینی با خودروهای کمپر، از مهمترین اهداف برپایی این گردهمایی است.»

بنابر گزارش «کانون جهانگردی و اتومبیلرانی» این نمایشگاه و مراسم افتتاح این کلوپ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

به گزارش ایسنا «قوانین راهنمایی و رانندگی برای تردد این خودروها در جاده‌های ایران چندان تعریف نشده و بعضی از آن‌ها مشمول مقررات خودروهای سنگین و کامیون می‌شوند.»

EURONEWS
یورونیوز فارسیEURONEWS

شیوه زیست و سفر به سبک کمپرها در کشورهای مختلف جهان طرفدارانی دارد. افراد اغلب خودروهایی که قابلیت استفاده در قالب یک خانه کوچک متحرک دارد را تجهیز کرده و در آن شروع به سفر می‌کنند. گاهی در کشورهای اروپایی دیده شده افراد در همان خودروها زندگی کرده و اصولا خانه دیگری برای خود اختیار نمی‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فشار کرونا بر بخش گردشگری یونان پس از یک دهه ریاضت اقتصادی

کرونا، خطر جدی برای صنعت گردشگری بریتانیا

در این شهرها می‌توانید بازنشسته شوید و با هزار و ۵۰۰ دلار در ماه زندگی راحتی داشته باشید