نماینده فرانسوی با پارک خودرو در تقاطع عبور قطار از خجالت سرخ شد

ژان لاسال، نماینده پارلمان فرانسه
ژان لاسال، نماینده پارلمان فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

او با لحنی طنز گونه به خبرنگار یک نشریه محلی گفت: «اگر همانند برخی همتایان خودم راننده داشتم چنین اتفاقی هرگز روی نمی داد.»

آگهی

ریسکِ پارک کردن خودرو با عجله در مکانی نامطمئن ممکن است برای هر کس وسوسه‌‌انگیز باشد اما کاری که یک نماینده فرانسوی انجام داد نشان داد چرا مهم است قبل از پارک بررسی کنید که خودرواتان را کجا رها می‌کنید.

ژان لاسال، نماینده پارلمان فرانسه که به جهت «گاف‌ها» و برخی حرکات عجیب معمولا سوژه خوبی برای رسانه‌های کشورش است با پارک کردن خودرو در محل تقاطع خیابان با خطوط راه‌آهن بار دیگر نگاه‌ طنزآمیز رسانه‌ها و مطبوعات فرانسوی را به سوی خود جلب کرده است.

نماینده شهرستان پیرنه-آتلانتیک که روز یکشنبه برای تماشای مسابقه راگبی پسرش در «بُدوس» یکی از شهرهای جنوبی فرانسه راهی استادیوم محل برگزاری مسابقه بود پس از رسیدنِ با تاخیر به محل به شکل معجره آسایی یک جای پارک خالی پیدا می‌کند.

او سپس بدون آنکه بررسی کند آیا منعی برای توقف خودرو در محل یاد شده وجود ندارد ماشین خود را در همانجا پارک می‌کند و روانه استادیوم می‌شود.

باقی ماجرا را از زبان ژان لاسال بشنوید. او در گفتگو با شکبه رادیویی «فرانس بلو» ماجرا را اینگونه تعریف می‌کند: «برای دیدن مسابقه تاخیر داشتم، یک جای فوق‌العاده پیدا و ماشین را پارک کردم. حین تماشای مسابقه ناگهان دیدم که پلیس به من نزدیک می‌شود. وقتی آنها شرایط ایجاد شده برایم توضیح دادند تازه متوجه شدم که ماجرا چه بوده است.»

این نماینده که برخی رسانه‌ها او را فردی «سرخوش» اما جدی توصیف می‌کنند خودور خود را در محل تقاطع هم سطح خیابان با خط راه‌آهن پارک کرده و سبب شده بود تا قطاری که از «اولورون» راهی «بدوس» بود با مشاهده خودرو نماینده پارلمان فرانسه در تقاطع یاد شده متوقف شود.

ژان لاسال به دلیل آوازخوانی در پارلمان نیز بارها در گذشته به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده بود. وی سال ۲۰۰۳ هنگامی که نیکلا سارکوزی، وزیر کشور وقت فرانسه قصد داشت در پارلمان سخنرانی کند به ناگهان زیر آواز زد و همه را متعجب کرد.

آقای لاسال سپس در توضیح علت این کار گفته بود که آزادی بیان در پارلمان امری تثبیت شده است و وی تنها بیان خود را به صورت آهنگین مطرح کرده است.

ژان لاسال می‌گوید که ماموران ژاندارمری خیلی محترمانه با وی برخورد کردند و وی پس از متوجه شدن آنچه رقم زده شگفت زده شده و از همه مسافران قطار عذرخواهی کرده است. به گفته این نماینده پارلمان فرانسه که پیش‌تر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز شده بود مسافران با مهربانی عذر وی را پذیرفتند.

نماینده پارلمان فرانسه در نهایت بدون پرداخت جریمه محل را ترک کرد اما برای آنکه بار دیگر مرتکب چنین اشتباهی نشود یک پیشنهاد جالب هم مطرح کرد.

او با لحنی طنز گونه به خبرنگار یک نشریه محلی گفت: «اگر همانند برخی همتایان خودم راننده داشتم چنین اتفاقی هرگز روی نمی داد.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال انتشار داستان و تصویر یک نماینده فرانسوی در شمایل یک برده

«به فرانسوی‌ها کمک کنید نه آفریقایی‌ها!»؛ تجمع افراط‌گرایان علیه نماینده مجلس فرانسه

هفت نماینده چپ شدند؛ ماکرون حمایت اکثریت قاطع مجلس فرانسه را از دست داد